Prince - The Breakfast Experience (2013)

Funk / R&B
Label: NPG

1. Breakfast Can Wait (3:55)
  2. Breakfast Can Wait (Grits'N'Gravy) (3:29)
  3. Breakfast Can Wait (Espresso) (3:33)
  4. Breakfast Can Wait (Honey) (3:38)
  5. Breakfast Can Wait (Buttermilk) (2:47)
Als zelfs crewmembers dit al afkeuren als zijnde 'kan niet van Prince zijn dit is toch Dave Chappelle?' en groot liefhebber lennon het ooit wegzette als 'fanmade artwork'…. dan is de Prince grap toch wel geslaagd dacht ik zo

Prince gebruikt dus een foto uit een oude Chappelle show omdat hij er blijkbaar erg om moest lachen. Tof dus!

Ook de imitatie in de bijbehorende clip is een grote grap en laat zien dat Prince zijn humor nog steeds behouden heeft.

Het nummer? Lekker maar wederom niet behorend tot zijn meesterwerkjes helaas.

En Prince op YouTube? Misschien nog wel de allergrootste grap (of moeten we toch weer snel kijken eer het daar verdwenen is?!).

De EP borduurt voort op de aanpak van The Scandalous Sex Suite en The Beautiful Experience.

avatar van lennon
Slappe hap van mijn muzikale held.

De hoes, de clip, het nummer..allemaal een teleurstelling.... prince begint op sting te lijken.

Het nummer of ook de andere nummers? Ik waag me daar nog niet aan (samples deden me niks).

lennon schreef:
prince begint op sting te lijken.

Nee hoor: op Dave Chappelle

avatar van lennon
Het nummer en de zogenaamde remixen.

Er zit een aardig gitaar stuk tussen. De rest is echt crap.

Ik heb nooit iets gehad met dit concept: de Scandalous Sex Suite, The Beautiful Experience, Gett off, Cream... allemaal veel te lang rond hetzelfde thema blijven dralen. Dat hij het nu weer doet toont de armoede in z'n nieuwe werk aan.
Het is en blijft jammer. Ik zou graag weer eens opwinding willen voelen bij een nieuw album van de man i.p.v. een optreden maar daarvoor moet ik toch wel heel erg ver terug de tijd in (zelfs The Rainbow Children kreeg dat niet meer voor elkaar).

avatar van Twinpeaks
Ik vind het geen onaardig nummer.Geen topper ,maar toch wel iets wat ik vaker zal opzetten dan 1x .De hoes is idd wel treurig,maar dat zal idd de typische Prince humor zijn ,die je of waardeert of verafschuwt.