Willeke Alberti - De Beste Van (1981)

Label: Philips

1. Mijn Dagboek (3:00)
  2. Ik Zou Wel Eens Willen Weten (3:00)
  3. Vanavond Om Kwart over Zes Ben Ik Vrij (3:28)
  4. Die Zomerdag (2:36)
  5. Wonder (2:41)
  6. De Winter Was Lang (2:18)
  7. Carolientje (3:10)
  8. Spiegelbeeld (2:26)
  9. Elke Dag Denk Ik aan Zondag (2:42)
  10. Als Ik Je Zie (2:33)
  11. Norman (2:15)
  12. Zijn Eigen Wonder (2:26)
  13. Morgen Ben Ik de Bruid (3:21)
  14. Wie Komt Er in M'n Hokkie (4:19)
0,5
NEE NEE NEE NEE. Dit is echt niet om aan te horen BAH

haha zelfs lachwekkend

0,5 (kan niet lager )

Ken je het allemaal?

Mooie hoes trouwens

Allmusic
Vanavond om kwart over zes ben ik vrij.
Wie komt er in m'n hokkie?

Inderdaad schitterd artwork, Anton Gordijn heeft weer een topprestatie geleverd.

Wat is er dan zo lachwekkend aan de muziek?

avatar van HiLL
Ik denk niet zozeer de muziek, eerder de 'oudbollige' titels. In combinatie met de hoes.

Om dan maar 0,5 te geven, vind ik wel erg kinderachtig...

De hoes is wel erg typisch, dat moet ik je nageven.

avatar van HiLL
O ja dat is ook zeker kinderachtig. Durf te wedden dat ie niks kent. Pakt olie: Willeke is beter dan Elvis.

In Nederland zijn er in ieder geval genoeg mensen die een hoop plezier beleven aan Willeke.

avatar van twin
Ach het is een leuk mens en ze kan goed zingen niks mis mee, heb haar en moeders een keer gesproken in een jordanees cafe, ik kan niet anders zeggen zeer aardig

avatar van Snappy
midnightcowboy schreef:
Wat is er dan zo lachwekkend aan de muziek?

Jouw gegeven stem van 4,0 is dat oprecht of uit medelijden? Ik denk het laatste dit gezien de "blanco" stem van Elvistheking.

Sommige nummers zijn knap gecomponeerd en zijn typerend voor hun tijd. Niet voor niets en volkomen terecht dat een enkel nummer op Vic Van De Reijt's Top 100 van Nederlandstalige Singles staat. De hoes zegt natuurlijk niks over de muziek.

0,5
HiLL schreef:

En nou moet ik hier zeker op gaan reageren
niet dus haha.

Marcel²
Allemaal negatieve reacties wat wel jammer is, want die oude nummers zijn naar mijn gevoel best goed. Toch begrijp ik wel dat niet iedereen dit mooi vindt. Ieder zijn eigen mening en dat mag natuurlijk. 3.5*

avatar van kaztor
En allemaal!!!.....

Carolientje, Carolientje wil een man, Carolientje krijgt nooit genoeg ervan!!!

beaster1256
leuke plaat , oerhollands en zeer leuk, trouwens ik hou wel ,een beetje van willeke , de kleine waarheid was het beste wat ze rond de jaren 70 op tv brachten , en heel veel belgen keken ernaar

avatar van gameg
Hij staat gewoon lekker in me top 10 hehe !

avatar van Slowgaze
Wat ik me altijd heb afgevraagd: is Spiegelbeeld een bewerking van de Tenneesse Waltz? (De zanglijnen lijken behoorlijk op elkaar.)

avatar van LucM
Spiegelbeeld is een Nederlandstalige bewerking van Tes Tendres Années van Johnny Hallyday.
Ik heb wel veel respect voor Willeke Alberti vanwege haar lange carrière en mooie stem, al zou ik dit niet vaak opzetten.

avatar van Thin Air!
Heerlijk plaatje.
Doet het goed op crematies en feestjes in woonwagens.

avatar van Deranged
Norman.

De tekst is ontzettend slecht.

Het nummer suckt ass.

Maar juist dat is waarom het werkt.

Vind het een vrij monumentale track.

Kan ook verder niemand anders bedenken die ook ooit eens zoiets heeft gemaakt.