Flip Kowlier - Cirque (2013)

Alternatieve titel: De Avonturen van W.M. Warlop

Belgiƫ
Label: Petrol

1. Intro (2:14)
  2. Directeur (4:02)
  3. Cirque (3:46)
  4. Floske (3:06)
  5. 1 Maand (2:16)
  6. Angelique Zingt (4:37)
  7. Jinzame Vinten (4:06)
  8. Pony (3:47)
  9. Detox Danny (4:13)
  10. Mario (2:47)
  11. Feit (5:12)
avatar van CWTAB
Conceptalbum? Directeur klinkt tamelijk heavy

avatar van Coudie
Het circus is inderdaad de rode draad / uitgangspunt van de plaat. De inspiratie kwam er na een bezoek aan het circus, samen met zijn zoon, in Mariakerke.

avatar van Flurk
Gisteren de try-out van de avantpremière in de 4AD in Diksmuide gezien. Het belooft een goeie plaat te worden, na het voor mij toch ietwat tegenvallende otoradio.

avatar van Lura
CWTAB schreef:
Conceptalbum? Directeur klinkt tamelijk heavy

En de rest van het album?

avatar van CWTAB
de rest is alweer wat rustiger, meer in het verlengde van hetgeen we kennen van Kowlier

Juist Feit leunt weer wat dichter bij Directeur

avatar van Lura
Zojuist beluisterd op Spotify. Zeer aangename verrassing! Het album maakt direct indruk. Als geboren Hollander zou je denken dat ik problemen zou hebben met de teksten, maar dat valt reuze mee, ondanks zijn Izegems dialect.

avatar van Fathead
Wat een mooie plaat, zeg: niet in een vakje te stoppen, veel variatie. Pony klinkt als Bright Eyes op zijn Izegems, 1 Maand heeft de donkerheid van een Nick Cave. Vrijwel één groot hoogtepunt - alleen Jinzame Vinten klinkt een beetje middelmatig. Voor de rest pakt Kowlier echt uit. De stevige nummers pakken me nog het meest (Directeur, Feit).

't Is inderdaad goed te volgen, maar ik kom dan ook uit het zuiden des lands.

avatar van Bruno_6
De liveversie die gisteren op Canvas werd uitgezonden vond ik alvast geweldig! Komt op mijn verlanglijstje.