Descend - Wither (2014)

1 stem

Zweden
Label: Inverse

1. Confined by Evil (8:52)
  2. The Rancorous Paradigm (6:17)
  3. In Hours of Despair (7:32)
  4. Severance (3:40)
  5. Wither (2:38)
  6. Diabolic (8:09)
  7. From Grace to Grave (7:23)
  8. Sundown (12:05)
avatar van legian
Ik heb de band kortgeleden ontdekt dankzij de single Lily van het nieuw uit te komen album. Aangezien die eigenlijk wel erg goed beviel besloten om hun eerdere werk ook maar eens op te zoeken. En dat blijkt ook een heerlijke bak herrie te zijn.

Er is een duidelijke gelijkenis met Opeth. Ook hier wordt namelijk prachtig gewisseld tussen de stevige en rustigere stukken en is het geheel erg sfeervol. Ze klinken echter een stuk minder zweverig waardoor de muziek bij mij veel beter blijft hangen. Vooral Diabolic, From Grace to Grave en Sundown zijn indrukwekkend en doen verlangen naar meer.

Een van de betere ontdekkingen die ik dit jaar gedaan heb.