Sly & The Family Stone - Greatest Hits (1970)

Funk / Soul
Label: Epic

1. I Want to Take You Higher (5:24)
  2. Everybody Is a Star (3:01)
  3. Stand! (3:07)
  4. Life (3:00)
  5. Fun (2:21)
  6. You Can Make It If You Try (3:39)
  7. Dance to the Music (3:00)
  8. Everyday People (2:22)
  9. Hot Fun in the Summertime (2:38)
  10. M'Lady (2:46)
  11. Sing a Simple Song (3:57)
  12. Thank You (Falettinme Be Mice Elf Agin) (4:50)
avatar van musicfriek
Net een aantal nummers van deze groep beluisterd (Stand!, Dance to the Music, Family Affair) en wat een geweldige muziek is dit! Soul with a capital S!

Hier moet ik het nodige van weten

Hun hits voor Riot + een paar bonustracks (Star, Summertime, Thank You)
Die nummers zijn ook het best!

tondeman

avatar van ArthurDZ
prachtige verzamelaar van een prachtig goeie band. i want to take you higher, dance to the music, thank you, familly affair... de lijst van klassiekers op het album is eindeloos.

i love sly and the family stone

avatar van ArthurDZ
kleine correctie: familly affair staat helaas niet op het album, maar is ook een supernummer! ik zit al de hele dag met het lied in mijn hoofd en typte het inplaats van everyday people. mijn excuses

i still love sly and the family stone!

Dit zijn zulke tijdloze, groovende, perfect samengestelde popsongs. De zang, de ritmes, de melodieën alles klopt hier. Geweldig!

avatar van principal2000
Een greatest hits waarop de bonus- / toegevoegde tracks wel degelijk heel veel extra's toevoegen aan de compilatie. Dat zie je niet zo vaak. Nummer 2, 9 en 12 vind je op geen ander regulier studioalbum terug en dat maakt deze compilatie al een must. Alledrie de nummers zijn uitstekend! Deze staan overigens ook op andere verzamelaars.

avatar van heartofsoul
Eigenlijk heb ik aan de bovenstaande berichten weinig meer toe te voegen. Dit is een album dat mij altijd opbeurt (zoals vandaag, toen ik verkleumd thuiskwam) of de dag nog feestelijker maakt dan die al was. Ook goed voor een feestje natuurlijk. Het enige probleem dat ik met dit album heb, is dat ik niet makkelijk favorieten kan aanwijzen...