Jeff Mangum - Live at Jittery Joe's (2001)

Label: Orange Twin

1. Intro (0:27)
  2. Where You'll Find Me Now (3:50)
  3. Two Headed Boy (5:40)
  4. I Will Bury You in Time (2:51)
  5. Gardenhead (3:44)
  6. Two Headed Boy Part Two (5:37)
  7. I Love How You Love Me (3:27)
  8. Engine (5:14)
  9. Naomi (5:20)
  10. Jesus Christ (1:25)
  11. Up and over We Go (2:52)
  12. Oh Comely (10:25)
Het is jammer van de geluidskwaliteit, maar toch is dit album zeker aan te raden voor Neutral Milk Hotel-fans. Opgenomen tussen de release van het eerste en tweede album van NMH, dit is Jeff Mangum op de top van z'n kunnen. De nummers die niet op de albums staan zijn zeker een toevoeging, met name het prachtige I Love How You Love Me.

avatar van ZERO
Ik kan verkeerd zijn hoor, maar zijn "Jesus Christ" en "Up and over we go" niet gewoon samen "The king of carrot flowers pts. two and three"? Of is deze titel pas later gekozen?

Jup, titel is pas later gekozen. Deze is zoals ik al zei nog voor Aeroplane opgenomen.

avatar van De Geu$
Prachtige live uitvoering; 4*

Linus Van Pelt
Iemand op rateyourmusic zei:
I've never wanted to punch a child in the face as much as the one on this album.

Het valt wel mee, vooral in de film beelden van dit optreden is het nogal aanwezig maar het stoort niet echt. Naast de andere solo bootlegs van Mangum denk toch wel het beste wat de man ooit heeft gedaan. Prachtige simpele lo-fi psychedelische liedjes vol met liefde, wantrouw en vermoeiheid. Veel meer de ingetogen kant van Engine in dan a Aeroplane's bombastisch balkan indie geluid. De geluidskwaliteit is niet alles maar dat geeft het juist zijn charme.