Lloyd Banks - F.N.O. (2013)

Alternatieve titels: Failure's No Option | A.O.N. (The All or Nothing) Series, Volume 1

Label: G-Unit

1. The Natural (3:32)
  2. Failure's No Option (3:16)
  3. Pain in Variety (2:42)
  4. You Wish (3:14)

met Styles P

11. Keep Up (2:11)
  12. Tour Stories (2:59)
  13. My Flight (2:41)
  14. Drop a Diamond (4:10)

met Raekwon

15. House Pride (2:33)
  16. No Surrender (3:35)

met Mr. Probz

Nice Mr, Probz!

Harco
Volgens mij heeft-ie na CC2 weer een classic op zijn naam staan. Dezelfde producers worden opgetrommeld (Doe Pesci, Beat Butcha en Tha Jerm) om diezelfde melancholische NY-sfeer neer te zetten. Stuk beter dan vervolgtape V6: The Gift. Heb zo'n vermoeden dat deze grijsgedraaid gaat worden.

Geweldige tape

avatar van Elohim
Als downloads grijsgedraaid konden worden, was deze al grijs geworden. Misschien moeten ze naast 'gold' en 'platinum' een grijze status toevoegen: grijsgedraaid.

Mr. Probz verpest een anders best sterk nummer. Datzelfde mag gezegd worden voor Vado (god, wat irritant is die man...) en Styles P. Raekwon kan ik nog uitstaan, maar past toch wel een stuk slechter op de track dan Banks zelf. Er zijn smetten te vinden op deze tape, zoals Lead the Blind waar een keiharde beat wordt besmeurd met vrouwenpraat. Natuurlijk hoeven we niets hoogstaands á la Eyedea te verwachten, maar dan verkies ik de straatpraat boven de vrouwenpraat. Favorieten zijn de titeltrack, Pain in Variety, Reminder en House Pride (met eenzelfde sample als een Emancipator track die Sadistik gebruikt heeft, zoals mijn vriendin opmerkte). Met name Pain in Variety kan ik urenlang op repeat hebben staan. Heerlijk!

Ergens vind ik het wel heel leuk dat ik weer met volle teugen kan genieten van een g-unit achtige release. Op dit na is het meeste een mix van guilty pleasure en nostalgie (ja, 19-jarigen hebben ook nostalgie).

Een 4,0* omdat het heel erg vet is, maar geen hoger cijfer omdat enkele gastartiesten het toch wel écht zwaar verpesten. Hij zou betere mensen moet uitnodigen, alhoewel ik zo snel niet zou weten wie. Havoc zou kunnen, "The Life We Chose" is een vette track bijvoorbeeld. Maar iemand waarvan je verwacht dat ze goed zouden passen: Styles P, kan Banks gewoon echt niet bijhouden... Ook Havoc heeft daar moeite mee trouwens.

avatar van MJ_DA_MAN
Het kan aan mij liggen, anders: WTF is er met zijn stem gebeurd?

avatar van He$$el_01
Te veel wiet, aldus een YouTube comment die dus 100% betrouwbaar is.

House Pride is een alleraardigst nummer. Binnenkort maar even downloaden dit.

Elohim schreef:

Styles is hard. Niet zozeer een kwestie van "niet bij kunnen houden" in mijn ogen; Styles rapt gewoon totaal anders dan Banks. Ik kan dat hakkelige vaak wel waarderen.

Verder zijn de gastbijdrages op deze tape inderdaad minder - ook Raekwon - dan op CC2 (Prodigy, Styles P, A$AP Rocky). Ik ben trouwens niet echt een A$AP-fan meer, maar die verse blijft hard.

Harco schreef:

Ik echt niet. Het is eigenlijk ook het stemgeluid dat veel minder goed uit de verf komt op de beat.

avatar van Delars
Sinds dat deze uit is heb ik bijna iedere dag geluisterd. Wat is Banks toch een goede mc. Jammer dat hij nooit de aandacht heeft gekregen die hij eigenlijk verdient. Niet dat hij geen aandacht kreeg bij G-Unit maar toch ben ik van mening dat hij nooit de erkenning heeft gekregen die hem eigenlijk toekomt. Ik ben in ieder geval blij dat ik dit ontdekt heb. Banks heeft een geweldig flow die eigenlijk perfect is op iedere track, zijn techniek is heel goed. Teksten zijn redelijk, niks speciaals maar ook niet slecht. Vooral zo'n track als The Plague, waar hij qua flows en schema's helemaal losgaat, vind ik heel erg dope. Over een aantal weken dropt hij weer een mixtape en ik kijk er nu al naar uit. Er staat geen enkele skipper op deze tape.

avatar van Septua
Ik vind dit nog lekkerder klinken dan H.F.M. 2, geweldige mixtape. Waarom is het eigenlijk een mixtape? Zijn er beats gerecycled van bekende tracks? Want ik herken er geen 1.

Harco
Liggen slapen de afgelopen jaren, Opin? Dat is allang niet meer de strekking van een mixtape; vrijwel alles wat tegenwoordig gratis uitgebracht wordt draagt het predicaat "mixtape." Zie ook de laatste paar zinnen hier: Mixtape - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

avatar van Septua
Harco schreef:

Tof! Ik loop inderdaad nog rond in 2006 met mijn hoofd. Erg fijne tape dit.

avatar van Elohim
Klopt, de laatste tijd is mixtape de naam voor een slordig album. Vaak wel vette tracks, maar minder structuur, niet echt een idee, minder marketing, soms wat onbekendere producers/features (alhoewel dat komt met minder marketing in zekere zin) en wat meer probeerseltjes. Dit alles met het "het is maar een mixtape" idee in het hoofd.

Wat een heerlijke mixtape van Banks alweer, ik luister deze dagelijks en kan er maar niet genoeg van krijgen. Ik vind het raar dat niemand het nummer 'Keep Up' aanhaalt, dit vind ik persoonlijk een van de beste tracks van Banks en misschien wel de beste die ik ooit gehoord heb, heerlijk gewoon. Alweer een classic, daarom is hij dus mijn favoriete rapper.