Hammock - Oblivion Hymns (2013)

Electronic / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. My Mind Was a Fog… My Heart Became a Bomb (5:23)
  2. Then the Quiet Explosion (6:43)
  3. Turning Into Tiny Particles… Floating Through Empty Space (4:02)
  4. Like a Valley with No Echo (8:10)
  5. Holding Your Absence (5:42)
  6. Shored Against the Ruins… Drowning in Ten Directions (3:43)
  7. I Could Hear the Water at the Edge of All Things (5:40)
  8. In the Middle of This Nowhere (5:33)
  9. Hope Becomes a Loss (8:45)
  10. Tres Dominé (3:07)

met Strand of Oaks

11. Sleep * (6:32)
  12. Cathedral * (6:18)
  13. Hiraeth * (6:53)
avatar van Metalhead99
Kijk hier word ik enthousiast van. Dit jaar nog een nieuw Hammock album! "Departure Songs" vond ik echt geweldig. Dit is een blinde aanschaf geworden (heb de plaat al besteld). 26 november verschijnt het album digitaal, 12 december de cd en de lp zou die dag eigenlijk ook verschijnen, maar vanwege wat productie problemen zal die nog iets later uitkomen.

I Could Hear the Water at the Edge of All Things is al door ze op youtube gezet: YouTube - I Could Hear the Water at the Edge of All Things

Weer een prachtig, sfeervol en atmosferisch nummer om bij weg te dromen. Iets wat ik altijd al de kracht heb gevonden van de muziek van Hammock. Je krijgt er echt zin van om in een hangmat te gaan liggen en naar de eindeloosheid van de open lucht te gaan liggen kijken terwijl je geest meegedreven word door de prachtige muziek.

Ik kijk uit naar 26 november!

avatar van Broem
Dat is goed nieuws. Ben ook gevallen voor de voorganger Departure Songs. 26 november een dag om naar uit te zien.

avatar van -SprayIt-
Tegenvallertje, zelfde recept als de voorgaande albums, maar saaier en minder overtuigend.

avatar van Tha)Sven
Een jaar na een dubbelalbum is misschien wel teveel van het goede, maar we zullen zien. Zal vast niet tegenvallen, maar betwijfel of het een topper wordt.

thedude1975
Wat een fijne plaat! Het kinderkoor in Then the Quiet Explosion en I Could Hear the Water at the Edge of All Things, is echt adembenemend mooi. De zang in het slotnummer vind ik iets minder, maar dat kan nog veranderen..

avatar van Metalhead99
Ondanks dat hij niet zo'n indruk maakt als de voorganger, moet ik zeggen dat Hammock toch weer een degelijk werk heeft afgeleverd met deze nieuwe plaat. Het gebruik van het kinderkoor is wel apart en zorgt voor een "vernieuwende" klank.
Verder is het geluid wel herkenbaar en lijkt dit een logische voortzetting van waar men met "Departure Songs" gebleven was.

avatar van alpeko
Dankzij Spotify Hammock leren kennen. Omdat ik geregeld naar Ólafur Arnalds luister, zou ik volgens Spotify ook naar Hammock moeten luisteren. Meestal klopt er weinig van deze suggesties. Ook nu trouwens, want afgezien van het instrumentale aspect en strijkers, houdt de overeenkomst wel op.

Ik heb vluchtig naar het eerdere werk geluisterd, maar heb me nu geconcentreerd op het meest recente album. En dat album bevalt me bijzonder goed. Ik wacht vurig op een nieuwe A Winged Victory For The Sullen en dit is eigenlijk net zo iets. Stars of the Lid met strijkers. Dit album is veel meer ambient dan het andere werk dat ik vluchtig heb beluisterd.
Natuurlijk verdwaal je en zijn de tracks onderling erg lastig van elkaar te onderscheiden. Het is meer het totaal dat het doet. De tijd van het jaar speelt daar natuurlijk zeker ook een grote rol bij. Lichten uit, kaarsen aan en verdrink in het hoogpolige tapijt van Hammock.

avatar van alpeko
Dat laatste nummer is overigens wel een draak van een nummer. Past er ook totaal niet bij.

Metalhead99 schreef:

Ik kijk uit naar 26 november!
blij te horen dat er nog mensen dit nummer zo fantastisch vinden

avatar van Michiel Cohen
De zang komt de kwaliteit niet ten goede.