James Brown - Get Up Offa That Thing (1976)

Soul / Funk
Label: Polydor

1. Medley: Get Up Offa That Thing / Release the Pressure (9:16)
  2. You Took My Heart (3:23)
  3. I Refuse to Lose (7:33)
  4. Can't Take It with You (9:05)
  5. Home Again (4:39)
  6. This Feeling (8:22)
Ik kende natuurlijk Get Up Offa That Thing al, één van de betere funk nummers van James Brown. En dat wil wat zeggen. Wat blijkt nou? Bijna de hele LP is gevuld met dit soort sterke J.B. funk. Zoals te horen op I Refuse to Lose, Can't Take It with You & het geweldige This Feeling. Ook de soulballads mogen er wezen. Net als natuurlijk de begeleiding van de J.B.'s. Klasse plaat dit!

Get up offa that thing is in de lange versie 1 van de allerbeste James Brown funknummers. En de rest van het album is eerlijk gezegd ook beter dan ik had verwacht van James in de latere jaren 70, aangezien die een wat mindere reputatie hebben. Dit album heeft echt uitstekend funky gitaarwerk bvb. Ik kan dit album prima van begin tot eind laten uitspelen. Kan ook geen duidelijke missers aanduiden, waar jammer genoeg vele James albums door geplaagd worden.

avatar van Minneapolis
Niet zijn grootste klassieker (afgezien van de titeltrack natuurlijk), maar wél mijn favoriet. Alle nummers zijn top (zeker het funky I Refuse to Lose en Can't Take It with You) de plaat is lekker gevarieerd. En die hoes..