Boot Camp Clik - For the People (1997)

Label: Priority

1. 1-900 Get da Boot (1:33)

met The Original K.I.M.

2. Down by Law (2:51)

met Dru Ha en Tony Touch

3. Night Riders (5:15)

met LaVoice

4. Headz Are Reddee Pt. 2 (4:59)
  5. Watch Your Step (5:17)

met Representativz

8. Blackout (5:26)

met BJ Swan, Illa Noyz en Supreme

9. Ohkeedoke (5:32)

met M.S.

10. Rugged Terrain (3:48)

met Twanie Ranks

11. The Dugout (5:12)
  12. Go for Yours (6:14)

met The B.T.J.'s

13. Likkle Youth Man Dem (5:56)
  14. Last Time (5:13)

met BJ Swan en F.L.O.W.

Dr.Greenthump
Tja dit is zo'n plaat waarbij ik me af vraag waar ze die gastartiesten vandaan hebben geplukt. Als je, Niek, Sean Price al een weinig bijzondere mc vindt dan moet je niet aan de plaat beginnen. Ze hadden die 'parttime-rappers' beter thuis kunnen laten ... want het gevolg is een totaal onsamenhangende plaat. Bovendien nog eens een aantal zwakke verses. Volgens mij kreeg dit album van BBC er flink van langs bij de critici. Enkel Night Riders, Headz are Reddee en Ohkeedoke steken boven deze nietszeggende meuk uit. Er valt ook geen rode draad in te vinden (wat misschien ook die BCC stijl is) maar bij dit album reken ik het de plaat aan. En dan heb ik het nog niet eens over de matige producties. De mc's voelen deze beats niet, maar het zijn dan ook maar buurtjongens die even hun ding representen. Niks mis mee, maar doe het dan goed. Overigens wordt deze plaat opnieuw gereleased. Waarom? Ach het zal wel meeliften met de hype rondom Sean Price.

avatar van Backslap
Ik vind dit samen met the last stand het beste bootcampclik album , ik vind het sfeertje van al die gastartiesten wel gezellig en de beats vind ik meestal wel goed

avatar van principal2000
1,5
Men neme een willekeurig blokje in Brooklyn en belt aan bij 10 huizen. Alle mannelijke figuren die opendoen mogen meespelen op de geluidje van de Beatminerz......heeej, laten we dit uitbrengen. Zeer zwak album dat nog enigszins gered wordt door de nummers die Dr. Greenthump heeft opgesomd. Hij is alleen Illa Noyz vergeten. De beats bevatten wel de zware, diepe basslines die kenmerken zijn (of waren) voor werk van de Boot Camp Clik.

raffael77
De plaat is lang zo slecht niet. De meeste vergeten dat deze Clik bestaande uit: Black Moon, Heltah Skeltah, Smif-N-Wessun, Original Gun Clappaz en de rest allen een bijdrage leveren.
Deze plaat was ook heel anders dan de platen voorheen en daarom is het niet zoals je gewend bent van BCC.

Toch een leuke album en tevens ook het beste wat ze samen hebben gedaan.

avatar van -marco-
Ik digg de stijl van BCC wel en heb al hen werk, ook solo's en aftakkingen!

Heb van de week een cd van The Representativz op de kop getikt. Wist er het bestaan niet van af, maar is een heerlijk album in de sfeer van OGC en BCC!!