Frank Boeijen - Een Vermoeden van Licht (2013)

3,98

Label: Vantilt / Fragma

1. Afscheid van de Schaamte (6:37)
  2. Een Vermoeden van Licht (5:58)
  3. Eenzaam Meisje aan Zee (4:18)
  4. Eveline (3:25)
  5. Jij Loopt Met Me Mee (4:18)
  6. La Chambre des Etoiles (3:15)
  7. Nachtlokaal (4:37)
  8. Lissabon 3 (5:34)
  9. Stervende Ster (5:37)
  10. Overal en Nergens (5:59)
32 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van vincentcorjanus
Morgen komt de nieuwe single uit, ben heel erg benieuwd! Teaser 2 platen in 1 jaar tijd.... respect!

vincentcorjanus schreef:
2 platen in 1 jaar tijd.... respect!

En dat terwijl ie eigenlijk een sabbatical wilde nemen

avatar van vincentcorjanus
De nieuwe Frank Boeijen, de 2e van het jaar en dat terwijl hij zei dat hij dit jaar pauze wou nemen.
Knap! Ik heb het werk van deze man erg hoog zitten, bezit al zijn platen en ga ook regelmatig naar optredens.
In februari kwam Liefde & Moed uit, een prachtige plaat
Nu een Vermoeden van Licht waarbij het tempo beduidend lager licht dan op L&M is dat erg? Nee, het zijn mooie rustige luisterliedjes geworden.
Op alleen track 1 en 3 zijn drums te horen, de rest van de nummers bevatten geen drums, Wat wel een gemis is dat Charles Nagtzaam niet de bassen speelt maar Ton Snijders die het overigens ook prima doet.

De teksten op de plaat zijn eenvoudig, eenvoud heeft de meeste kracht en dat weet Frank Boeijen! Deze man kan met weinig woorden, mensen raken en boeien!
Twee teksten op de plaat zijn niet geschreven door Frank maar door dichter Renske Sinkgraven. De songs (of eigenlijk gedichten) La Chambre des Etoiles en Nachtlokaal passen perfect bij de rest.
En wat is dit album muzikaal mooi zeg! Rens van der Zalm

Ook het boek is erg mooi vormgegeven, ik krijg weer een beetje het idee van mooi LP hoes.
De kunstwerken die in het boek zijn overigens mooi!

Boeijen is ouder geworden, 56 jaren dat hoor je ook aan zijn stem, maar erg? Nee zijn stem is met de jaren veel warmer geworden, mooi!

Al met al kan ik eigenlijk bijna alleen maar lovend over deze plaat zijn, mijn favorieten tot nu toe zijn de laatste twee tracks, Stervende Ster en Overal en Nergens, wauw!

Ik verheug me al op de tour die in mijn stad Kampen geopend zal worden!

avatar van Joerii

heb je de hele cd geluistert

Waar slaat die reactie op?

komt 22 november uit en jouw reactie is goed vincent

Joerii schreef:

Het is toch wat hé, een hele cd!

vind het een van de betere nedelandse artiesten

komt 22 november uit en jouw reactie is goed vincent

Oh op die manier, ja ik kreeg de cd eerder omdat ik lid ben van de FBI

niet gekregen van c&a

TheArtfulDodger
Oh op die manier, ja ik kreeg de cd eerder omdat ik lid ben van de FBI

Ben al jaren lid van de IRA, maar ik heb nog nooit een cd van ze gekregen.

avatar van vincentcorjanus
Voor de duidelijkheid de FBI is de fanclub van Frank.

TheArtfulDodger
vincentcorjanus schreef:
Voor de duidelijkheid de FBI is de fanclub van Frank.

(Ben zelf ook jarenlang fan geweest van Frank Boeijen)

Mr.Bungle
Frank Boeijen blijft de enige Nederlandse artiest die continu zeer goede kwaliteit muziek uitbrengt,zonder daarbij te vervallen tot commercïeel werk of het constant in Nederlandse tv-shows/idiote quizzen aanwezig zijn,zoals andere "ahum" artiesten.
Deze plaat ook weer,het doet altijd wat met je,omringd door zeer goede muzikanten,zinnige teksten met mooie songs en live is het altijd weer kippenvel.

coldplaythebest
De cd gaat leven na meerdere keren luisteren dus niet 1 keer luisteren en beoordelen dan mis je wat, het gaat langzaam beklijven, al met al weer een goed werkje van onze Frank

avatar van Slowgaze

Joerii schreef:

avatar van Slowgaze

TheArtfulDodger schreef:
Ben al jaren lid van de IRA, maar ik heb nog nooit een cd van ze gekregen.

En dat is verdorie al de tweede die ik hier moet plaatsen.

avatar van Poeha

Maarten je moet jezelf wel een beetje in toom houden, zeg

avatar van Sven Vermant

Prachtige albumhoes!

Woensdag live aan het werk gezien. De nummers komen erg mooi uit de verf. Begeleid door 2 muzikanten (en dat is genoeg) een zeer ingetogen show, maar met erg mooie uitvoeringen van deze nieuwe maar ook oudere tracks.

Ik blijf de man de beste zanger van Nederland vinden... gewoon erg bijzonder.

Te gekke hoes/foto.

Schnee
Dat is plein 44 in Nijmegen. Maar dan in de vijftiger jaren ongeveer denk ik.

Schnee schreef:
Dat is plein 44 in Nijmegen. Maar dan in de vijftiger jaren ongeveer denk ik.

Yep, i know. Heerlijke sfeer.

Schnee
Nicolage Rico schreef:

Yep, i know. Heerlijke sfeer.

de jaren 50 sfeer? of plein 44?

avatar van beaster1256
Beste zanger van Nederland... Fantastisch album , onovertroffen .....'.'..'.' 10/10

Schnee schreef:

de jaren 50 sfeer? of plein 44?

Vooral de foto.

avatar van harvesmoon
Mooi boek met liedteksten erbij!

avatar van goldendream

Met alle lof die het album krijgt, ben ik haast beschaamd te zeggen dat ik dit album niet zo super vind. 'Camera' vind ik zijn voorlopig laatste prachtalbum, vanaf 'Genade' mis ik wat pakkende melodieën. Ik houd echt wel van de rustige sfeer, maar ik mis variatie. Wellicht moet ik het laten groeien en zijn een viertal luisterbeurten te weinig.

avatar van spoiler

Vandaag dit moois op LP gevonden. Prachtige hoes en bovenal een schitterende plaat. Ingetogen prachtig