Alan Silvestri & Jerry Goldsmith - The Delta Force & King Solomon's Mines (1996)

Score
Label: Milan

1. Alan Silvestri / the Delta Force Theme (4:23)
  2. Alan Silvestri / Three American Soldiers (4:07)
  3. Alan Silvestri / the Selections (5:26)
  4. Alan Silvestri / the Takeover (2:56)
  5. Alan Silvestri / Saved (5:17)
  6. Alan Silvestri / Undercover (3:27)
  7. Alan Silvestri / the Landing (4:14)
  8. Alan Silvestri / the Collection (2:13)
  9. Jerry Goldsmith / Main Title (3:39)
  10. Jerry Goldsmith / Upside Down People (4:51)
  11. Jerry Goldsmith / the Crocodiles (3:07)
  12. Jerry Goldsmith / Pot Luck (3:23)
  13. Jerry Goldsmith / Forced Flight (5:22)
  14. Jerry Goldsmith / Dancing Shots (3:38)
  15. Jerry Goldsmith / Good Morning (2:33)
  16. Jerry Goldsmith / No Pain (3:07)
  17. Jerry Goldsmith / No Diamonds - Generique Fin (4:21)
neo (crew)
Solomon's Mine van Goldsmith alsmede Delta Force zijn beiden nooit degelijk in promo sfeer en/of lp uitgebracht tot deze (zeldzame hoorde ik?) release, die ik ooit voor een prikkie vond.

Wat een contrast zeg... Silvestri's score voor Delta Force is heel, heel erg slecht, met ongespireerde synthesizers rommel. Solomon's Mines is een geweldige Goldsmith score voor een heel slechte film. Voor een groots orkest geschreven, met veel mooie thema's. Ook gebruikt hij Wagner's Ride of the Valkuries om onverklaarbare reden. Dit alles beter als Indiana Jones scores naar mijn idee.

Silvestri score 1.5 sterren, Goldsmith score 4.5 sterren.

avatar van Thunderball
ik heb deze cd ook ooit gekocht (de LP van Delta Force bestaat wel degelijk, hoor!) en -het zal weer niet waar zijn- ik vind precies het tegenovergestelde als jij:

ik vind de score van Goldsmith vrij saai en ongeinspireerd overkomen (maarja, het was dan ook niet voor een allerbeste film) en juist de score van Silverstri erg goed! Het maintheme, wat iedere keer weer terug komt (denk aan bv Norris rijdend op motor) is sindsdien niet meer uit mijn hoofd te krijgen.

Voor die score alleen toch zeker drie sterren!

neo (crew)
Thunderball schreef:
(de LP van Delta Force bestaat wel degelijk, hoor!)

Yups. Doelde bij die eigenlijlk op Solomon. Warrig geschreven zin. Van Delta Force is een lp waarop de ''Rescue'' track staat die dan weer ontbreek op deze Milan combi cd.

avatar van stuntman_jasper
Echt een vreselijke film, die Delta Force! Maar de muziek kan me wel bekoren, net zoalsde muziek voor King Solomon's mines (Waarvan ik de film trouwens nog niet heb gezien).

avatar van JohnWilliams
Die 4* zijn dan ook geheel voor Goldsmith.
Toch was het denk ik niet makkelijk voor hem om nog origineel te blijven.
Na een verpletterende score van Williams voor Indiana Jones doet Goldmisth dit nog uitstekend en vind ik niet dat het lijkt op de Indiana Jones score die John Williams schreef.

De man bewijst opnieuw dat hij origineel kan blijven (net zoals met Star Trek, Star Wars was namelijk ook eerder). Als je het gaat vergelijken is het natuurlijk oneerlijk want zowel Star Wars als Indiana Jones zijn natuurlijk van betere klasse.

Toch nog zeker 4* sterren voor Goldsmith zijn score!