The Brian Jonestown Massacre - Strung Out in Heaven (1998)

Label: TVT

1. Going to Hell (2:59)
  2. Let's Pretend That It's Summer (3:37)
  3. Wasting Away (3:14)
  4. Jennifer (3:32)
  5. Got My Eye on You (3:11)
  6. Nothing to Lose (2:52)
  7. Love (3:54)
  8. Maybe Tomorrow (4:13)
  9. Spun (4:15)
  10. I've Been Waiting (4:24)
  11. Dawn (2:13)
  12. Lantern (3:27)
  13. Wisdom (5:28)
avatar van Kaaasgaaf
BJM-plaat met het meest 'schone' geluid voor hun doen en ook een van hun meest veelzijdige en kleurrijke. Deze plaat is bijna perfect, alleen Maybe Tomorrow vind ik een wat onwaardig nummer (zeurderige zang). De vreemde beatlesque strijkertjes in Spun laten de haren op mijn rug (de paar die ik heb dan) altijd weer overeind staan. Nothing To Lose had door Bob Dylan of Lou Reed geschreven kunnen zijn, zo simpel en puur en wonderschoon. En Wisdom is zo mogelijk nóg beter dan het origineel van Methodrone* en de krachtige meeslepende aflsluiter die deze verslavende plaat verdient!
*(Deze band heeft er een handje van sommige nummers vaker dan een keer te gebruiken. Dat maakt het je verdiepen in hun vrij onoverzichtelijke discografie tot een zeer spannende onderneming!)

Onderschatte plaat van een onderschatte groep. Beste nummers: Going to Hell, Spun & Nothing to Lose.

Me-in-honey schreef:

uhumm..klopt wel ergens..

in zijn genre(pop..wat niet echt mn ding is) is dit waarschijnlijk van het allerhoogste en minst zagerige/irritante niveau..als ik nu bv aan oasis of the beatles denk..dan is dit album gewoon iets goddelijks in vergelijking.. IMO

hoewel ik het meer en meer begin te waarderen..toch ietwat minder speciaal dan hun specialere albums..

..ja dit zou toch een 3.5 kunnen worden..een dag..

beste nummers:jennifer,nothing to lose,lantern,lets pretend its summer,maybe tommorow..en natuurlijk LOVE!

wasting away en got my eye on you vind ik wat irritant..spun ook wel een beetje

de wisdom versie vind ik ook wel veel minder dan die van methodrone

BJM rule..anton=genius..''i'd put him up againt anyone''(comment van youtube)...Amen to that..

Woutt
Anarchist schreef:

de wisdom versie vind ik ook wel veel minder dan die van methodrone

Wisdom veel minder dan op Methodrone? Ik vind het hier juist veel spacier doordreunen, geweldig nummer.

avatar van Flipman
Als iemand deze nog eens op vinyl tegenkomt, laat het me dan alsjeblieft weten. Of kwijt wil, natuurlijk.

avatar van Flipman
Never mind, got it!