Diana Wang - Love Lesson (2013)

1 stem

9. Sad-less
  10. Skinny Love
avatar van MDV
MDV
Je zou verwachten dat de in dit jaar doorgebroken mandopopzangeres Diana Wang oftewel, 王詩安, te herkennen aan haar modieuze hoedjes, uit Taiwan komt. Of anders misschien uit een hippe Chinese kuststad als Shanghai of Shenzhen. Maar nee, Diana Wang komt van minder ver weg, namelijk uit Gorinchem. Voor mij kwam dat als een verrassing, maar waarschijnlijk niet voor wie het Mandarijn machtig is. Ik heb van twee Taiwanese vriendinnen gehoord dat Diana een nogal aanwezig Nederlands accent heeft. Zelf hoor ik dat eigenlijk niet zo.

Wat ik op deze plaat, Love Lesson genaamd, wel hoor zijn een aantal goede nummers. Vooral de opener is wat mij betreft een ballad van de hoogste plank. Me & I, een nummer met iets meer beat dan de voorganger, is zeker niet veel slechter. Het sterkste nummer van Love Lesson is wat mij betreft Hey Boy. Omdat het gewoon ontzettend leuk en catchy is. Ook Skinny Love is opmerkelijk, dit is een cover van Bon Iver in een uitvoering die eerder aan de versie van Birdy doet denken. Armored Wizard and Too Young to Love zijn de twee mindere nummers van Love Lesson. Het is een beetje stom dat die twee achter elkaar geplaatst zijn, zo haken de ongeduldige luisteraars af. Dat is jammer, want nummers als Loveee! wil je als mandopopliefhebber niet missen!

Diana Wang levert met Love Lesson een sterk debuut af. Het schijnt dat haar contract met Warner nog jaren doorloopt, dus we kunnen vast en zeker nog meer kwaliteit van haar verwachten.