Afu-Ra - Body of the Life Force (2000)

Label: Koch

1. Intro (1:39)

met Asun the Black Sun

2. Soul Assassination (3:13)
  3. Defeat (3:24)
  4. Bigacts Littleacts (3:44)

met GZA

met M.O.P.

15. Equality (4:37)

met Ky-Mani

16. Monotony (4:02)
  17. Bring It Right (4:27)
  18. Whirlwind Thru Cities (3:59)
Vond Equality Met Ky-Mani (zoon van Bob Marley) erg goed. Self mastery en D&D Soundclash zijn ook erg goed. 3.5*

Kos
Zeker, en 'Defeat' niet te vergeten.

top album man ken er paar nummers van zoals equality die gast kan goed rappen

Pauper
Wil hem ook.. do'h!

4.5/5 vette cd

Relax
Is hij nou part van de Wu-Tang family of snijd ie alleen onderwerpen aan waar Wu-Tang ook over rapt ?

Kos
Heeft niks met Wu-tang te maken voor zover ik weet.

Relax
Kos schreef:
Heeft niks met Wu-tang te maken voor zover ik weet.

Dat vraag ik omdat bij zijn album van 2005 staat dat die echt samurai klinkt en ik zie af en toe Wu-Tang Featurings, GZA hier dus.
Maar ik heb al gehoord en het is mij wat te druk.

avatar van FunkyMonk
Kos schreef:
Zeker, en 'Defeat' niet te vergeten.

Defeat is vet Is ook een Premo-productie. Hij is een leerling van Jeru the damaja als ik me niet vergis. Voor de rest niet veel vets uitgebracht naar mijn weten.

Kos
Het hele album klinkt nogal Premier.

avatar van Shelter
Wel leuk album, maar kan deze niet vaak horen.
Zijn flow is een beetje saai vind ik, beats zijn wel nice maar niet super. 3,5 of zo

avatar van P Jay
Leuke cd: erg vette beats bij momenten. Afu-Ra is geen slechte MC, maar zijn flow is inderdaad soms wat vaak hetzelfde en een cd van 14 tracks lang is misschien wat lang (zeker omdat ik Caliente, All That & Bring It Right niet echt goed vind). De rest is van deftig tot zeer goed.

Muggs, Premier, True Master & Beatminerz o.a. als producers!
Masta Killa, M.O.P., Smif N Wessun & GZA als featurings.

Wel redelijk gevarieerd qua sound (D&D Soundclash is reggae-geïnspireerd, terwijl Mic Stance redelijk oosters/Chinees klinkt en Caliente dan weer een Spaans gevoel wil evoceren,...)

Af en toe komt Afu wel met nice rhymes waardoor dit een gewoon goede cd is, die 3,5 * waard is.

Favo's: Defeat, Bigacts Littleacts, D & D Soundclash, Mic Stance, Self Mastery & Whirlwind Thru Cities.

J. Dilla Donuts
Goed album 4 sterren, Afu-Ra rapt erg fijn en de beats voelen goed aan en met afsluiter Whirlwind Thru Cities wordt het gewoon een goed album.

avatar van Chrisseh
Even de video van Defeat gekeken, en dat's toch wel een erg hard lied.

avatar van Sjaakspeare
Hier was Afu-Ra volgens mij nog een stuk ingenieuzer wat betreft zijn teksten. Defeat is bijvoorbeeld tekstueel fantastisch, waar Sucka-Free, een nummer van zijn meest recente album dat ik ook erg goed vind, tekstueel mij veel te veel oppervlakkig 'brag 'n' boast' is. Oké, Defeat is ook een grote egostreling, maar daar is dat wel op een meesterlijke manier gedaan. Met zijn waterdichte flow en die strakke Premo-beat eronder, is het dan ook een erg sterk nummer.

avatar van herbertwest
Relax schreef:

Hij is onderdeel van Gang Starr Foundation. Krumb Snatcha, Big Shug en Freddie Foxxx zijn ook lid. In het verleden hoorden Jeru The Damaja, Group Home, Bahamadia en True Master er ook bij.

avatar van herbertwest
Overigens is de remix van Bigacts, Littleacts van DJ Premier nog een stuk beter dan het origineel.

Zoals verwacht een heel erg goed en fris album. Enkele minpuntjes weerhouden dan toch een 4.5 te geven

avatar van FlyLo
Kos schreef:
Het hele album klinkt nogal Premier.

Premier heeft een stuk of 6 tracks geproduceerd.

Lekker album, beetje in de stijl van Wu-Tang anno 1997

avatar van Wybe de Greef
Mega album. Wat een unieke stem heeft deze man en wat een 'delivery'. Zo worden ze weinig gemaakt. De artistieke vrijheid die deze man zichzelf gunt hoor je op elke track terug. 5 volle sterren.