Laurens van Rooyen - Een Vlucht Regenwulpen (1981)

Score

9. Hoofdthema (3:58)
  10. Ouderlingen (1:00)
  11. Hotel in Bern (3:42)
  12. Alpenbeklimming (2:05)
  13. Moeder en Zoon (3:28)
  14. Flashback 1952 (7:29)
neo (crew)
Met recht de mooiste score van Laurens van Rooyen ooit! Jaren en jaren terug een enkele maal gehoord en is mij lang bij gebleven. Zag vandaag ook de film voor het eerst met de muziek. De reputatie van de componist liefdesthema schrijvend (bij voorkeur vanachter de piano) is zeer passend hier. Het heeft een ietswat episch geluid voor de vele herrinneringen van Maarten, en een mooie liefdesthema gelinkt aan Martha. In de film ziet men Martha zelf een melodie spelen op jonge leeftijd achter een piano, die van Rooyen toepast in eigen afzonderlijke piano/orkest thema door de film heen. Dit thema vind uiteindelijk zijn bevrediging als Maarten toch verliefd wordt op een erg aan Martha denkende zus. De innerlijke worsteling is een effectieve serie chaos suspense meegegeven van violen. Een meesterwerk vol emotie. 5 sterren