Metal Massacre III (1983)

Label: Metal Blade

1. Slayer - Aggressive Perfector (3:29)
  2. Bitch - Riding in Thunder (3:57)
  3. Tyrant - The Battle of Armageddon (5:15)
  4. Medusa - Piranahs (2:11)
  5. Test Pattern - Bite the Knife (5:25)
  6. Black Widow - Blitzkrieg (2:56)
  7. Warlord - Mrs. Victoria (5:55)
  8. Virgin Steele - Let's Go All the Way (3:12)
  9. Sexist - Fire and Wind (3:00)
  10. Snowhite - Hell Bent (1:49)
  11. Marauder - The Kid (3:02)
  12. La Mort - Fist and Chain (4:45)
avatar van Cabeza Borradora
Na de geweldige opener van Slayer is het moeilijk opvallen voor de anderen natuurlijk, al helpt het niveau van de rest ook zeker niet. Na Slayer zijn de andere hoogtepuntjes van Tyrant en Warlord. Ik heb ook een zwak voor de sound van het Virgin Steele van toen, maar dat zal wel erg persoonlijk zijn. Al bij al met moeite 3** voor deze verzamelaar uit de legendarische reeks.

avatar van Edwynn
De premature Virgin Steele heeft hier nog party neigingen. Wel heel leuk. Sowieso een zwak voor het gehele oeuvre van die band.

Ook speed metallers Snowhite knallen er lekker in. Later zou de band zich Znöwhite gaan noemen en nog weer later Cyclone Temple.

Mrs. Victoria van Warlord is naast Slayer wel het absolute hoogtepunt. Een griezelverhaal op metalmuziek gezet.

Meneer Bungel
Test Pattern is hier mijn absolute favoriet, lekker strak beukend nummer. Dan nog Warlord en Marauder. Slayer, Bitch en Snowhite behoeven geen verdere introductie en Virgin Steele levert in mijn oren de minste track en dan vooral omdat het niet zo past tussen al die rouwdouwers. Maar in ieder geval een plaatje dat de nostalgie weer flink aanwakkert, .