Metal Massacre V (1984)

Label: Metal Blade

1. Omen - Torture Me (3:27)
  2. Voivod - Condemned to the Gallows (5:09)
  3. Attacker - (Call on) the Attacker (3:36)
  4. Future Tense - Nightmare (3:50)
  5. Overkill - Death Rider (3:52)
  6. Fates Warning - Soldier Boy (6:21)
  7. Metal Church - The Brave (4:27)
  8. Lethyl Synn - Destroyer (3:27)
  9. Final Warning - The Warrior (3:50)
  10. Hellhammer - Crucifixion (2:51)
  11. Mace - Marching Saphroyites (4:08)
  12. Jesters of Destiny - End of Time (4:25)
avatar van Edwynn
Mooie sampler voor wie de klassieke US metal een warm hart toedraagt.
Met relatief veel min of meer doorgebroken bands: Overkill, Fates Warning, Overkill, Metal Church, Voivod, Hellhammer en Omen.

Van de nummers van Voivod en Overkill heb ik het altijd onbegrijpelijk gevonden dat die niet op hun debuutalbums zijn terechtgekomen.

Dus leren broek aan, spijkerbandjes om en luchtgitaarspelen maar!

avatar van Kronos
Mooie dingen staan hier op. Vooral het nummer van Attacker vind ik geweldig.

avatar van ZAP!
Edwynn schreef:
...Dus leren broek aan, spijkerbandjes om en luchtgitaarspelen maar!
*onderuit gezakt op de bank in leisure kloffie met de koptelefoon op, surfend enzo*

Een voordeel van zo'n verzamelaar is dat bands hun beste beentje (lees: nummer) voor kunnen zetten en de luisteraar zich in een snoepjeswinkel waant.

Lethyl Synn: raar (origineel) riffje komt daar voorbij, maar wel lekker. De zang in het couplet werkt dan weer niet al kan meneer het wel degelijk. Verder opvallend how far some of deze bands (Overkill, Metal Church, Voivod) zijn gekomen (tot zover ik ze gevolgd heb dan).

Verder valt mij Final Warning positief op. Hammerhead ken ik alleen van naam. Met die huppeldrums heb ik dan het vuige Voivod liever. Wel een leuke 'blurgh' op het einde.

Van Mace had ik al een plaat op 4,0* staan, maar die is wel van 3 jaar later. Dit nummer smaak ik best. Jester of Destiny gooit er nog even een toffe uitsmijter tegenaan, al zal niet iedereen de zang smaken, wellicht.