Clannad - Atlantic Realm (1989)

Ierland

5. Signs of Life (2:05)
  6. In Flight (3:07)
  7. Ocean of Light (3:30)
  8. Drifting (1:54)
  9. Under Neptune's Cape (3:19)
  10. Voyager (3:19)
  11. Primeval Sun (1:10)
  12. Child of the Sea (2:40)
  13. The Kirk Pride (1:20)
avatar van Mart
Ik ken alleen Child Of The Sea, dat nummer werd vroeger in Bassie & Adriaan gebruikt als spanningsmuziekje. Ah, jeugdsentiment

Idd, Bijna het hele album werd gebruikt vind het zelf goede muziek 3,5*

basketballerke
Niet wat je noemt een erg hoge waardering voor deze plaat. Het is dan ook zo dat niet veel mensen dit hebben gehoord. Bepaalde nummers zijn prachtig, voornamelijk 'In Flight'. Sfeervolle plaat. Dikke 3,5* nu, sterk neigend naar 4*.

Wat een belachelijk lage score hier op MM, buitengewoon rustgevende synthesizermuziek. verhoog naar een 4*

Van het begin tot eind het je het gevoel dat je je langs de zee bevind, of ergens op het strand. Alles is goed, mooi en zuiver. Tegelijkertijd is je hoofd ook bij Bassie en Adriaan inderdaad (en die waren ook wel eens bij de zee toen deze muziek gebruikt werd).

Ik heb de CD niet, ik zou hem graag willen kopen, maar niemand heeft 'm. Voor mij is dit gewoon dik 5 sterren.

WPE
Dit album is heel erg goed. Voornamelijk instrumentaal en o zo sfeervol. Een van de beste werken van Clannad, en dat zelfs ondanks dat Atlantic Realm compleet afwijkt van wat ze normaal gesproken doen. Prachtige synthesizers, mooie melodieën, en nogmaals: heel erg sfeervol. Overigens is deze cd inmiddels (2014) weer redelijk goed aan te komen. Ik heb hem zelfs al in een tweedehands-bak zien liggen (onbegrijpelijk overigens, dat iemand zo'n album weg doet...)

avatar van John Barry
Heel mooi album. De muziek is erg rustgevend. Zoals al eerder genoemd is veel muziek uit dit album bij de ( oude versies ) van de serries van Bassie en Adriaan gebruikt. Child of the Sea is het vaakst gebruikt. Ik snap wel waarom, want het is na de track Atlantic Realm het beste muziekstuk van het album.

De muziek is rustgevend, maar is ook tegelijkertijd mysterieus. Ook ik vindt de muziek erg sfeervol. Kortom: erg sterke synthesizermuziek !

4 sterren.