David Holmes - Out of Sight (1998)

Score
Label: Jersey

1. It's Your Thing (3:38)

met The Isley Brothers

2. I Think You Flooded It (2:04)
  3. Watermelon (3:09)

met Mongo Santamaría

4. Jailbreak (2:18)
  5. Aint That a Kick in the Head (2:14)

met Dean Martin

6. The Truk Scene (4:44)
  7. Foley Part II (1:38)
  8. Rip Rip (3:52)
  9. Spanish Grease (2:56)

met Willie Bobo

10. Fight the Power (Part II) (5:17)

met The Isley Brothers

11. Tub Scene (5:03)
  12. One Note Samba (2:08)

met Walter Wanderly

13. The Drive to Ripleys (1:54)
  14. Bitch Out (0:59)
  15. No More Time Outs (4:07)
neo
Indien Holmes zijn score enkel een album vult komt deze het best tot zijn recht. Zie Code 46 of Analyse That. Zijn twee Ocean's zijn goed maar niet alle tracks om zijn score heen zijn even bijzonder. Bij Out of Sight werd het een prachtige symbiose met zijn krachtige, funky werk. En Holmes componeerde langere stukken muziek, zodat het allemaal beter tot zijn recht komt. Natuurlijk is het nog een tikkeltje fragmentatisch, maar nooit zo erg als Ocean's. Het is aan de ene kant het funky karakter van Detroit en aan de andere kant de jazzy en latin achtige tegenhanger voor de locaties in Florida. 'Tub Scene' is zo sensueel als het maar kan, en is dat toch echt in de film vooral door Holmes bijdrage. Ook van Soderberghs funky films is deze degeen die nog het meest overeind blijft, zie alleen al hoes. Voor Dean Martin geen kick in the head, want hij wordt bruut afgebroken voordat het toch al korte nummer eindigt. 4.5 sterren

Eén van de weinige albums waarbij ik me niet irriteer aan de filmfragmenten welke zijn gebruikt.

neo
Bij Holmes zijn score inderdaad wel waar. Al was het bij Ocean's Eleven wel een tikkeltje storend.