The Brian Jonestown Massacre - Bravery Repetition and Noise (2001)

Label: Committee

1. Just for Today (4:18)
  2. Telegram (2:34)
  3. Stolen (1:30)
  4. Open Heart Surgery (4:19)
  5. Nevertheless (3:32)
  6. Sailor (3:43)
  7. You Have Been Disconnected (3:25)
  8. Leave Nothing for Sancho (2:57)
  9. Let Me Stand Next to Your Flower (4:55)
  10. If I Love You? (2:31)
  11. (I Love You) Always (3:29)
  12. If I Love You? [New European Gold Standard Secret Babylonian Brotherhood Cinema Mix] (6:19)
avatar van Kaaasgaaf
Deze band heeft nog geen slecht album gemaakt, maar dit is mijn persoonlijke favoriet. Er staat geen zwak nummer tussen en alles heeft dezelfde intense en donkere sfeer en de melodieen zuigen je gewoon op! Ik ken deze plaat al erg lang, maar heb hem een paar weken geleden gekocht op fantastisch 180g vinyl en dan hoor je hem pas echt zoals-ie bedoeld is. Indringend, meeslepend, vies, vreemd, duivels en hemels. Anton is een held!

de mijne ook eigenlijk min of meer..

in ieder geval het meest "complete" bjm album,zonder waardeloze nrs die ik direct zou overslaan op "leave nothing for sancho na"

minder zijn ook de 2 "if i love u" versies

verder allemaal zeer goede/pakkende/zelfs geniale nrs (de zang op open heart surgery alleen al..)..dit is rock op zn zuiverst..hoe het in feite hoort te zijn

persoonlijke all time bjm-favorite bijft nevertheless ..

ongeloofelijk dat ik dit op 2,5* had staan..niet helemaal goed beluisterd wss..

4*..

tondeman
Enkeltje naar planeet Newcombe aub!

Der Effe
Bestel er voor mij ook 1

avatar van knots
Stolen is TE mooi voor woorden.

avatar van dj maus
Kaaasgaaf schreef:

Ik heb 'm op paars vinyl en vind de geluidskwaliteit eerlijk gezegd niet al te best...
(Ben nooit kapot geweest van gekleurd vinyl, maar ja... dat is de mode...)

avatar van dj maus
Ook op deze plaat is - net als bij bijv. Methodrone en Spacegirl - de tweede helft wat minder, maar daar staat tegenover dat Just for Today, Open Heart Surgery (The Cure op z'n best) en Nevertheless, maar ook Telegram, Stolen, Sailor en Leave Nothing for Sancho tot de beste nummers van deze band horen. Nou ja, dat zijn bij elkaar toch al zeven toppertjes.

Het even epische als broeierige Just for Today is met zijn melancholische mellotron-break ("Nights in white satin" revisited) het nummer dat me aan deze band verslingerd deed raken. Heeft ooit iemand ze dit live horen spelen?

Nevertheless is briljant in al z'n ogenschijnlijke eenvoud en kabbelt eerst een keer of tien ongemerkt aan je voorbij, voordat je definitief valt voor dat lekker donkere driedubbelloopse gitaarakkoordenpatroontje.