Franco Battiato & Antony - Del Suo Volo (2013)

Alternatieve titel: Live / Arena di Verona

Verenigde Staten / Italiƫ
Label: Universal

1. Antony Hegarty - Cripple and the Starfish (5:44)
  2. Antony Hegarty - For Today I am a Boy (4:07)
  3. You Are My Sister (4:31)
  4. Franco Battiato - Il Re del Mondo (3:27)
  5. Franco Battiato - Tutto L’Universo Obbedisce All’Amore (3:23)
  6. As Tears Go By (3:02)
  7. Antony Hegarty - Crazy in Love (5:18)
  8. Antony Hegarty - Salt Silver Oxygen (3:39)
  9. Del Suo Veloce Volo (4:03)
  10. Antony Hegarty - Hope There’s Someone (4:50)
  11. Franco Battiato - La Realtà Non Esiste (3:03)

met Alice

12. Franco Battiato - I Treni di Tozeur (2:54)

met Alice

13. Franco Battiato - La Cura (4:02)
  14. Franco Battiato - E Ti Vengo a Cercare (3:54)
  15. Franco Battiato - Bandiera Bianca / Up Patriots to Arms (5:02)
  16. Franco Battiato - Inneres Auge (4:02)
Antony en Franco Battiato hebben al eerder samengewerkt en van hun gezamenlijke optreden in de Arena van Verona (ooit zelf eens geweest en is een bijzondere omgeving voor optredens) is nu een album verschenen.
De nummers van Antony kennen we: er zijn in de live bewerkingen met orkest geen grote wijzigingen aangebracht en de nummers van Battiato zijn voor de kenners van die man ook niet schokkend anders in deze setting.

Zoals bij de eerdere samenwerking al bleek kan Battiato zich maar beter niet aan de Engelse taal wagen want zijn uitspraak is tenenkrommend.
De stemmen van deze zangers passen wel mooi bij elkaar en het is fijn om Alice terug te horen op o.a. het nog steeds mooiste Songfestivalnummer in mijn ogen ooit: I Treni di Tozeur.