DutchMassive - Junk Planet (2004)

Label: Freshchest

1. Junk Planet (Intro) (0:54)
  2. Evaporate (3:33)
  3. Soul Searchin' (2:17)

met PackFM

4. It Gets Worse (4:21)

met Windnbreeze, Alaska, Majik Most, Cryptic One en Vast Aire

5. Crush Your Interlude (1:16)
  6. BusStopBuildingBlock (5:56)
  7. October 1st (Interlude) (0:35)
  8. Dr. Ama (4:06)

met J.J. Brown

9. The Ego Has Landed (4:56)
  10. Just Me & My Walkman (4:00)
  11. Take a Break (Interlude) (1:20)
  12. Pipe Dreams (3:44)
  13. Goonies (3:35)
  14. The Hook (4:18)

met Apathy, Majik Most, C-Rayz Walz, Celph Titled en Louis Logic

15. 1996 Equilibrium Answering Machine Tape Freestyle Disaster (1:24)
  16. My Own Shit (4:54)
  17. Classic (3:57)
  18. Went to a Whole Different Planet (Outro) (3:51)
  19. Revaporate * (3:54)

met Majik Most en Celph Titled

20. The Chill Factor * (5:30)

met Main, Fly Beads en Seif

avatar van Dielie
schitterende ondergrondparel, relaxte mellow beats en vette raps, checken waard, een echte undergroundhiphopplaat, heeft mij zelfs zowat het jaren 90-gevoel, coole plaat

RedLightCityBoy
BusStopBuildingBlock is hemels.

Dit is wel voer naar men bek ofziets

Spek.

avatar van Colucci_Era
Heerlijk relaxte beats staan hierop en DutchMassive gaat erg lekker. Misschien hadden de gastartiesten wat meer verspreid kunnen worden voor de afwisseling, maar mij hoor je niet klagen.

avatar van Elohim
DutchMassive heeft een lekkere flow, ietwat irritante stem in the long run en best leuke en vaak aardig grappige teksten. Het album wordt toch gedragen door de vette beats en heerlijke scratches.

Dit kan best een 4,0 worden! Hoger zie ik hem niet komen, maar misschien dat ik de vocalen nog beter zal waarderen!

avatar van Silky & Smooth
Gewoon een fijne plaat. Dutchmassive is een goede rapper en hij heeft eigenlijk alleen maar leuke en bijpassende gastartiesten gevraagd. Misschien hadden ze die wel iets meer kunnen verspreiden inderdaad, maar ik vind het niet storend. De muziek knal vanaf het begin tot het eind lekker door! Bijna tot het eind eigenlijk, want die hidden track is om te huilen!

avatar van Dungeon
Toen ik deze voor het eerst luisterde was mijn eerste reactie dat het 13 in een dozijn is. Nu na een luisterbeurt of 5 moet ik zeggen dat ik het toch wel aardig vind. Al denk ik niet dat ik het nog eens zal beluisteren. Nee. Ik ben er nu wel klaar mee. Best aardig dus maar niet bijzonder.

avatar van Harderwiek
Goed album hoor. DutchMassive (waar komt de naam vandaan?) heeft inderdaad een goede flow en de producties zijn goed in orde. Ook gastartiesten, wat ook vrij goede namen zijn, presteren allemaal op goed niveau. Toch weet het mij niet helemaal te pakken, het is allemaal iets teveel van hetzelfde en de lange lengte heeft dan geen positieve invloed. Ook de stem van DutchMassive begint een tikkeltje te irriteren op het einde. Los van die puntjes is het gewoon een kwalitatief goed album en is DutchMassive een bekwaamde rapper!

avatar van Elohim
Ik denk zelf dat DutchMassive komt van hoe ze in Amerika sommige soorten wiet (dacht ik, ofzo?) noemen, maar ik weet het zelf ook niet zeker.

avatar van Colucci_Era
Zover ik weet is Dutch gewoon zijn voornaam.

avatar van Elohim
Dutch, als voornaam? Dat klinkt erg vreemd...

avatar van Arrie
Volgens Discogs is zijn echte naam Dutch VonEpp Ziegler. Aparte naam inderdaad...

avatar van Elohim
En dan is Dutch nog niet eens het vreemde eraan... o.O