Harry Nilsson - Popeye (1980)

Score
Label: Boardwalk

1. I Yam What I Yam (2:15)
  2. He Needs Me (3:31)
  3. Swee'Pea's Lullaby (2:02)
  4. Din' We (3:03)
  5. Sweethaven (2:53)
  6. Blow Me Down (4:07)
  7. Sailin' (2:46)
  8. It's Not Easy Being Me (2:17)
  9. He's Large (4:19)
  10. I'm Mean (2:34)
  11. Kids (4:24)
  12. Sammy Lerner - I'm Popeye the Sailor Man (1:20)
neo (crew)
Wat een heerlijke klucht schreef Nilsson toch.Nilsson schreef en Robin Williams zong het in.Geweldige vrolijk, maar ook typische zeemansliederen.Je begint je af te vragen wat het allemaal voorstelt.Het stelt ook niks voor dat maakt het juist zo geweldig.''He's Large'' is een nummer met onzinnige teksten,waar je van in een scheur ligt.Uitgebracht op lp, maar niet alle songs zijn aanwezig.Grote verliezen als ''Wimpey's Song''... 4 sterren

Jammer dat de songs op de OST niet door Harry zelf gezongen zijn want die uitvoeringen zijn veel mooier (zie http://secretvault.blogspot.com/2006/02/harry-nilsson-popeyethe-original.html ).

Ik geef het album 2 sterren. De uitvoering van Nilsson zelf 4.

avatar van willemmusic
Dit is een Van Dyke Parks plaat !

avatar van PEN15
De film van Popeye was een mislukking, maar enkele wijsjes waren nog wel bij me blijven hangen. Zoals Everything is Food dat een vreemde tekst bevat en leuk klinkt. En uitgerekend díe staat niet op de plaat. Hoe is het mogelijk??!

De hymne van Sweethaven klinkt veel beter dan in de musical en I'm mean dan weer opvallend niet. Ook de afbeelding op de hoes is mooier dan die van de film.

avatar van willemmusic
Gisteren bij een luisteravond van mijn vinylclubje kwam een lid aanzetten met de soundtrack op lp met enkel demo's ingezongen door Harry Nilsson himself. Fantastisch!, met o.a. Klaus Vorman op bass en Van (the Man) Dyke Parks. Vandaag meteen opgezocht en ik vond een heel mooie combi, de dubbel cd met de filmsoundtrack aangevuld met meer nummers dan hierboven staan en met de demo's van onze Harry. Apart zijn ze ook op vinyl verschenen, mijn platenvriend vond het vinyl bij Fame in de MediaMarkt. Voor mij een nieuwtje, maar misschien wisten jullie dit allang....