Andy C & DJ Hype - Fabriclive. 18 (2004)

Electronic
Label: Fabric

1. The Militia (DJ Friction & K-Tee) - Let Loose (4:02)
  2. JB - Can You Feel It [DJ Hype Special] (3:35)
  3. Future Prophecies - Dreadlock (5:02)
  4. D-Type - Slam (3:14)
  5. A Sides en MC Fats - Bring Dat (3:37)
  6. The Militia (K-Tee & Nu Balance) - Bad Move (3:15)
  7. J Majik, Wickaman, Shimon en Andy C - Swallow Ya Soul, Body Rock (3:58)
  8. Potential Bad Boy en Spikey T - Submission (4:30)
  9. J Majik en Wickaman - Spycatcher (3:36)
  10. Krust - Follow da Vision (4:40)
  11. Benny Bianco - Coming at Ya [DJ Hype Special] (3:14)
  12. J Majik en Wickaman - You Disgust Me (3:34)
  13. Moving Fusion en Fierce - Now's the Time (2:21)
  14. Shimon en Moving Fusion - Mysterons (1:48)
  15. Ed Rush & Optical - Bacteria [Pendulum Remix] (2:31)
  16. DJ Fresh - Tomb Raider (3:08)
  17. Zen - Turnstyle [Baron Remix] (2:09)
  18. Top Buzz - Living in Darkness [Phantasy & Shodan 2004 Remix] (3:20)
  19. Decorum - Contrax [Weapon Remix] (2:31)
  20. Ram Trilogy - Night Vision (2:35)
bro
Damn, dat een lekkere DnB plaat!
enkel Top Buzz - Living in Darkness [Phantasy & Shodan 2004 Remix] vind ik nogal uit de toon vallen tussen de rest.

avatar van Shelter
Ik ken het album niet maar de namen zien er goed uit, plus Andy C is een meester in de drumm n bass.
Maar eens checken...

avatar van andnino
Wat sneller dan de gemiddelde drum & bass, erg lawaaiig en weinig dynamiek. Sommigen zullen ervan houden, maar het is echt niks voor mij. Er wordt wel een indrukwekkend partijtje gescratcht op deze plaat, waarbij ik aanneem dat dit van de dj's afkomstig is. Zo ja, indrukwekkend! Dat hoor je niet veel drum & bass-dj's live doen.

bro
Ik denk dat het gewoon wat outdated klinkt, nu al

avatar van andnino
Er is zeker een flinke vooruitgang in de drum & bass geweest tussen 2004 en nu. Dat hoeft een plaat als deze nog niet slecht te maken, ik kan Aphrodite - Overdrive (2004) noemen welke ongeveer op hetzelfde tempo (ik schat zo 180 bpm) ligt en ook qua stijl wel wat overeenkomsten heeft, die ik toch veel boeiender vind. Komt denk ik doordat hier maar weinig melodie in zit, en de hardere beats/melodieën niet heel veel diepgang hebben, zoals je sinds een paar jaar wel heel duidelijk hoort bij Noisia, Phace, Upbeats, Spor e.d.

bro
Oei ja ik had een andere Fabriclive in m'n hoofd denk ik nu. Klinkt wel gegrond hetgeen je zegt.

avatar van andnino
Ik vind de Fabriclive van High Contrast (25) overigens wel een geslaagde drum & bass-plaat (2 jaar later), om maar niet te spreken van die van Noisia.

tuktak
bijna alle dnb mixalbums op fabric zijn wel goed, maar met name marcus intalex 35, commix 44, dbridge 50. allemaal zeer divers en zeer de moeite waard.

avatar van andnino
Ik ga die ook eens opzoeken dan, kijken of die mij beter bevallen

avatar van Poa
Poa
Toffe mix, maar het wordt op den duur wat vervelend dat DJ Hype zo trots is dat hij een paar plaatjes draait (Hype in the mix! Hype in the mix! Hype in the mix! Hype in the mix! Hype in the mix! DJ, DJ Hype! DJ, DJ Hype! DJ, DJ Hype! DJ, DJ Hype! DJ, DJ Hype! Hype Hype Hype Hype Hype Hype Hype Hype Hype Hype! Hype in the mix! Hype in the mix! Hype in the mix! enzovoort enzovoort).