Band of Horses - Acoustic at the Ryman (2014)

Label: Brown

1. Marry Song (4:14)
  2. Slow Cruel Hands of Time (3:44)
  3. Detlef Schrempf (4:34)
  4. Everything's Gonna Be Undone (3:13)
  5. No One's Gonna Love You (3:55)
  6. Factory (3:48)
  7. Older (3:15)
  8. Wicked Gil (3:11)
  9. The Funeral (5:07)
  10. Neighbor (3:26)
  11. Evening Kitchen * (3:46)
avatar van RoyDeSmet
Heel mooi live document van deze band. Heel smaakvolle uitvoeringen van de nummers en een goede keuze voor en samenstelling van de tracklist!

(Hier te beluisteren: official stream)

avatar van venderkets
Band of Horses is voor mij een klassiek voorbeeld van een band die per album minder is geworden. 1: fantastisch. 2. Erg goed. 3. Meh. 4. Wat is dit? Live zien we hier een leuke dwarsdoorsnee van nummers van al die albums, waarbij de nummers van album 1 en 2 ook in deze uitvoeringen mij meer kunnen bekoren. Echte magie komt er niet voorbij, maar leuk voor een paar weekjes in de muziekroulatie.

avatar van Thomas91
De band kende ik van naam, maar dit is pas de eerste echte introductie. Als ik favorieten aan moet wijzen, zou het waarschijnlijk meer dan de helft zijn. No One's Gonna Love You en The Funeral steken er bij de favorieten misschien nog net even verder uit. Erg mooi! Ik heb ondertussen de originele versies ook beluisterd en denk dat ik toch een voorkeur heb voor deze akoestische versies, hoewel het daardoor misschien wel op elkaar gaat lijken.

avatar van vanwijk
Kende de band van naam maar deze is inmiddels niet uit mijn cd-speler te branden. Prachtige zang, doet soms een beetje denken aan The Eagles. Ga de studio cd's maar eens luisteren.

avatar van WoNa
Mijn indruk is dat deze band zijn eigen kwaliteiten een beetje heeft overschat. Als ik de cd in de trein of tijdens het shoppen hoor dan is het prima. Evenals een liedje per keer. Als het allemaal tegelijk komt, haak ik erg snel af. Het zijn gewoon geen heel erg sterke nummers. Wel wordt er prachtig gezongen en is het publiek echt op de hand van de band. Ik ben, nadat ik aanvankelijk enig enthousiasme kende, inmiddels geheel afgehaakt.

Een volledig verhaal tref je hier aan op de site van WoNo Magazine.

avatar van Abram Olsen
Allemaal wel mooi maar ze hadden er denk ik iets meer mee kunnen doen. Het lijken nu wel covers van hun eigen nummers.