Alice - Exit (1998)

Label: WEA

1. Dimmi Di Si (4:13)
  2. Open Your Eyes (4:09)

met Skye Edwards

3. Il Vento Soltanto (3:25)
  4. L'immagine (3:43)
  5. Exit (4:26)
  6. Isole (3:45)
  7. Il Contatto (3:45)
  8. Il Cielo Sopra Il Cielo (1:18)
  9. I Am a Taxi (4:29)
  10. 1943 (3:33)
  11. Transito (4:22)
  12. Lo Specchio (1:59)
  13. L'Etranger (3:06)
avatar van Roxy6
Na het prachtige Charade, dat een onvervalste Alice-classic genoemd kan worden kwam de Italiaanse mezzo-sopraan met het moderne Exit.

Op de cover werd al snel duidelijk dat Alice een eigentijds album wilde uitbrengen. Ook te zien aan haar zilveren dress, onmiskenbaar van een van de Italiaanse ontwerpers.
In 1998 klonk het modern, in in mijn oren klinkt het nu nog net zo.

Het album opent met de mooie opener Dimmi di si, Alice zoals we haar graag horen ...

Gevolgd door het fraaie Open your eyes, met een gastbijdrage van Skye Edwards...... Open your eyes, this is the world.... en zo is het maar net. Wat een geweldig nummer met een geweldig arrangement dat zich als een oorwurm nestelt.

Verder het poppy Exit, met fraaie percussie en baseline. Er staan ook verstilde nummers op zoals Isola met een harp intro. O het subtiele ll cielo sopra il cielo.

Il contatto had ook zo op Charade of Mezzogiorno sullige Alpi kunnen staan.
Maar het moderne karakter wordt ook vervolgd met I am Taxi wat stuwend begint en het meest swingende nummer is. Gevolgd door het ingetogen en verhalende 1943, waarin Alice zingend een verhaal neerzet.

Het geweldige Transito roept weer herinneringen op aan Park hotel.
Alice bewijst met dit album wederom dat zij tot de grootste Italiaanse zangeressen gerekend kan worden.
Haar eigen signature heeft ze al enige tijd neergezet maar die wordt keer op keer met albums als deze verder uitgewerkt en verfijnd, dt is heel bijzonder.

Na de release van Exit deed Alice een Kate ~Bushje en liet haar followers ook 14 jaar in het ongewisse tot in 2003 het mooie Viaggio in Italia verscheen, het album waarop Alice een tribute brengt aan haar favoriete componisten.