UFO - UFO 1 (1970)

Label: Beacon

1. Unidentified Flying Object (2:17)
  2. Boogie (4:16)
  3. C'mon Everybody (3:11)
  4. Shake It About (3:46)
  5. (Come Away) Melinda (5:04)
  6. Timothy (3:27)
  7. Follow You Home (2:12)
  8. Treacle People (3:23)
  9. Who Do You Love (7:48)
  10. Evil (3:27)
avatar van beaster1256
prachtig oud plaatje , wat vroeger stond voor vernieuwing is nu plots wat ouderwets , maar jeugdsentiment oppert !!

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Ik ben een matige UFO-fan maar een tamelijk hevige Michael Schenker-fan. Deze is nog zonder Michael Schenker maar met Mick Bolton, dus een heel andere gitarist met een andere stijl.
De muziek is ook nog heel anders en hoe zeg ik dit zo beleefd mogelijk: ik heb er zeer gemengde gevoelens over. De ene zal dit gedateerd noemen (mijn gedacht) en een ander zal er nostalgisch kunnen over doen (mensen die dit bewust hebben meegemaakt).
Geen kwaad woord over de muziek: het is allemaal netjes en rock ‘n’ roll maar ik mis, u begrijpt me al, Michael Schenker. Ach, het blijft toch een debuut van een hardrockgroep die vele jaren meedraaide en meedraait in ons klein universum.

avatar van B.Robertson
Toch wel leuk om het debuut van UFO eens te horen. Een aantal covers en wat aardige eigen nummers.

buizen
Gewoon prachtig dat dit bewaard is gebleven voor het nageslacht. Het debuutalbum van de toen nog Space Rock band UFO. Een band die later met Michael Schenker de wereld over zou touren, UFO treedt nog steeds op. Hoeveel bands uit die jaren kunnen dat zeggen?
Een album wat je vaker moet luisteren om te kunnen beoordelen.