Hark - Crystalline (2014)

Label: Season of Mist

1. Palendroma (5:12)
  2. Hounded by Callous Decree (4:11)
  3. Sins on Sleeves (7:25)
  4. Black Hole South West (4:17)
  5. Breathe and Run (6:16)
  6. Mythopoeia (4:49)
  7. Scarlet Extremities (5:05)
  8. All Wretch No Vomit (5:59)
  9. XTAL 0.6 (1:31)
  10. Clear Light Of... (10:41)
De twee luisterbare nummers (Sins on Sleeves en Mythopoeia) klinken wel érg veelbelovend! Ga dit album zeker halen, waarschijnlijk nadat ik ze op Roadburn heb zien spelen...

avatar van eightynine
Deze gaat bij de update, dank naar odi. Palendromeda in het mkmm2014-topic is een dikke hit.

Had toch maar de mooie splatter vinyl versie besteld. Met een beetje geluk heb ik die vanavond of morgen in huis

avatar van Don Cappuccino
Lees mijn recensie van Crystalline op Zware Metalen.

De band Taint uit Wales besloot er in 2010 mee op te houden, gitarist/zanger Jimbob ging gelijk met een nieuwe band genaamd Hark aan de slag met een wat onbekendere ritmesectie. Anno 2014 heeft de band een platencontract bij Season Of Mist en is het debuutalbum genaamd Crystalline net verschenen...

Ik kan mij wel vinden in de review! De plaat heeft er bij mij al wat rondjes op zitten.
Ga ze zeker aanschouwen op Roadburn!

Het vrij dichtgetimmerde geluid en de lengte van de plaat dwingen je er wel toe om vaker te luisteren. En hij wordt nog steeds beter

Ze staan op Roadburn in het kleinste zaaltje... Dat wordt dringen!

avatar van Don Cappuccino
Klopt, na paar luisterbeurten komt de boel pas echt binnen. Ik merk ook dat de echte stonerliefhebbers hier vrij weinig mee te kunnen vanwege de proggy tempowisselingen en het technisch spel. Daar hou ik juist van. Ik ga ze niet op Roadburn zien, ik heb wel een kaartje voor de Afterburner.

avatar van [WZ]
Supervette plaat ja, juist dat proggy en onvoorspelbare vind ik onderscheidend van de stoner-meute!
Stem doet soms wat denken aan een erg opgefokte Neil Fallon van Clutch, op hun eerdere platen.

Op Roadburn: Ik heb ze van ver achterin gezien (Want tja, vroegtijdig bij Yob weglopen doe je met pijn in het hart..) en zelfs dát was nog erg overtuigend.

avatar van [WZ]
Komt dat Taint hier een beetje in de buurt, overigens?

Helaas moeten missen op Roadburn. Wij hadden ons dit jaar nog beter voorbereidt, maar liepen toch een aantal keer tegen bottlenecks aan bij de Green Room en Stage01. Het wordt hoog tijd voor die geplande verbouwing, want het werkt zo gewoon niet goed.
Overigens ook een giga rij voor het Patronaat bij The Body, die ik dus ook heb gemist...