Denmark Vessey & Scud One - Cult Classic (2013)

Label: Dirty Science

1. Intro to Cult Classic (3:10)
  2. Just Talking (2:36)
  3. Half a Gram (4:30)

met Guilty Simpson

4. That One Thai Joint (1:52)
  5. They Schweepy (2:34)
  6. Cult Classic (2:16)
  7. Project Prog Rock (4:05)

met Quelle Chris

8. Do You Believe (3:04)
  9. Hoeinindagaddadavida (2:56)
  10. Thank You Based God (3:17)
  11. Attack of the Skrilla Gettas / Collection Plates (Skit) (4:35)
  12. Let the God Eat (2:57)

met Scud One

13. Ego Trip (2:30)
  14. Dreams (3:49)
  15. Deception (3:36)
  16. Give It Up * (3:12)
avatar van Nr.4
Zeer dope album met een tof verhaal als rode draad.

avatar van Nr.4
Was 5 jaar geleden al zonde dat dit project amper aandacht heeft gekregen en dat is nog altijd zo. Album zit erg goed in elkaar met hele dikke samplebased beats van Scud One en intelligente vermenging van (kritiek op) religieuze cults met het moeilijke opkomen in de rapscene. Iets te weinig tracks die op zichzelf classics zijn, maar erg fijn geheel. De titeltrack is daarbij nog eens een keiharde losse track.

avatar van Nr.4
Geniaal concept nog altijd. Echt zonde dat ik op de titeltrack na geen losse nummers blijkbaar de moeite waard vind om vaker los te draaien, want de schaarse keren dat ik deze plaat als geheel draai is het genieten. Zwaar ondergewaardeerd.