Robert Tepper - No Easy Way Out (1986)

Label: Scotti Bros.

1. No Easy Way Out (4:22)
  2. Angel of the City (4:32)
  3. Don't Walk Away (4:23)
  4. Your Love Hurts (4:51)
  5. Restless World (4:13)
  6. Hopless Romantic (3:46)
  7. Soul Survivor (4:10)
  8. If That's What You Call Lovin' (4:12)
  9. Domination (3:53)
avatar van Edwynn
Leuk AOR album op typische Amerikaanse leest geschoeid. No Easy Way Out kennen we allemaal uit de Rocky IV film. Een opzwepende niks aan de hand track voor de broeierige zomerse avonden. Angel Of The City is weer bekend van Cobra, ook al een Stallone film. Zelfde laken een pak.
De overige nummers tappen uiteraard uit hetzelfde vaatje. Met de ballades Your Love Hurts en het verdrietige If That's What You Call Lovin' laat Tepper met zijn rasperige stemgeluid horen dat hij behoorlijk in staat is om ook het nodige gevoel in zijn nummers te brengen. Dat maakt het dat dit album boven de middelmaat van de Amerikaanse flickrock uitsteekt. Het enige minpuntje is het gebrek aan een bandgevoel/geluid. Tepper doet alles alleen en ik denk dat hij in een band beter tot zijn recht zou komen.

avatar van AOVV
Beast in Black covert de song No Easy Way Out op hun nieuwe album (als bonustrack, weliswaar), en dat klinkt zeker niet mis.

Deze song ken ik ook van Rocky IV, voor het overige ben ik helemaal niet mee met 's mans muzikale oeuvre. Leuk nummer, hoor!