Clan of Xymox - Matters of Mind, Body and Soul (2014)

Label: Trisol

1. Once in a Blue Moon (6:44)
  2. She Is Falling in Love (5:44)
  3. The Climate Changed (6:21)
  4. Hector 00-00 (2:00)
  5. I Close My Eyes (6:55)
  6. Hand in Glove (6:31)
  7. Your Own Way (4:41)
  8. Love's on Diet (4:39)
  9. I'll Let You Go (5:15)
  10. Months Ago (4:34)
  11. Kiss and Tell (5:31)
  12. Chinese Whispers (5:41)
avatar van WesleyX16
De muziek klinkt zeer vertrouwd. Er zitten een aantal instrumentale nummers op. Toch is het weer gewoon een goed album. Zo kunnen ze nog jaren doorgaan.
Favoriete songs She is falling in love, I Close My Eyes, Your Own Way en Love's on Diet.

Jean-Maurice
Ik hoor hier vooral hun 'oude' geluid uit de jaren 80 terug zeker qua sfeer. Het klinkt wat ingetogener en ook de stem van Ronny is warmer met iets minder galm. CoX heeft inmiddels zoveel albums gemaakt dat er af en toe nog een meteen bij me binnenkomt, dit is zo'n album. Prachtig geproduceerd ook kortom heel mooi!

Jean-Maurice
Het album nog eens goed beluisterd. Het valt na een aantal luisterbeurten toch erg tegen. De nummers zijn veel te lang en worden daardoor te langdradig. De drie instrumentale nummers zijn ronduit bagger en hadden i.m.o. weggelaten kunnen worden. Muzikaal valt er ook weinig te beleven. Te veel electro en de zang klinkt te geforceerd. Kortom een slecht album wat mij betreft. Er staan enkele goede nummers op maar als geheel is dit album een te lange zit (64 minuten) om het tot het einde vol te houden. De productie blijft wel goed maar met teveel matige songs helpt dat niet.

Jean-Maurice schreef:

Mezelf maar weer eens even corrigeren hier! Zo zie je maar hoe 'gevaarlijk' het is een album te snel te beoordelen na slechts drie luisterbeurten. Ik heb het album dit weekend nog eens een paar keer intensief beluisterd en ik kom terug op wat ik hier eerder in negatieve zin schreef. Dit is zeker geen hoogvlieger maar verder wel een redelijk album waar de nadruk meer ligt op synthpop dan op darkwave. Hoe kan CoX trouwens een slecht album maken?! Oude fans zoals ik zoeken altijd naar aanknopingspunten met wat ze in het verleden hebben gedaan. Dat is begrijpelijk maar niet altijd even objectief. Een 'Medusa' zullen ze waarschijnlijk nooit meer evenaren net als The Cure geen 'Faith' meer zal maken. Muzikaal is dit een lekker 'chill' album dat voor het grootste deel goed in het gehoor ligt. De synths zijn prachtig en herinneren af en toe aan...inderdaad! Ze kunnen wat mij betreft ook nog wel even door op deze wijze. Een band van de eerste generatie new-wave/darkwave acts die eigenlijk toch nooit echt teleurstelt.