Eric's Trip - Purple Blue (1996)

Canada
Label: Sub Pop

1. Introduction into the ... (Parts 1 to 4) (8:14)
  2. Hourly (2:47)
  3. Sixteen Hours (3:05)
  4. Universe (3:08)
  5. Eyes Shut (1:37)
  6. Alone and Annoyed (2:13)
  7. Lighthouse (2:09)
  8. Spaceship Opening (2:18)
  9. Universal Dawn (3:32)
  10. One Floor Below (1:41)
  11. Now a Friend (1:54)
  12. Soon, Coming Closer (3:37)
  13. Not Yours (2:26)
  14. Sun Coming Up (2:20)
  15. Beach (4:14)
avatar van Ducoz
Eric's Trip heeft eigenlijk geen slechte albums.
Dit laatste album in wel anders dan de voorgangers.

Het zijn meer afzonderlijke songs, dat lo-fi gevoel is er wel, maar het klinkt niet meer als een op de zolderkamer in elkaar geknutseld, rammelend werkje.
Nee, nu klinkt het als een band die zijn muziek opneemt in de garage, waar men vol op de pannen en deksels mept en de gitaar heerlijk laat brommen.

De raak vlakken zijn ook veranderd, de muziek komt nu dichterbij Sonic Youth en heeft ook iets grungys, dat was op de vorige albums veel minder.
Wat bij de vorige albums ook een punt was, is dat het een geheel was, alle songs moesten eigenlijk achter elkaar geluisterd worden.

Hier zijn het meer op zichzelf staande songs, en zeker geen slechte.