Rock Star (2001)

Label: Warner Bros.

1. Everclear - Rock Star (3:30)
  2. Steel Dragon - Livin' the Life (3:15)
  3. Mötley Crüe - Wild Side (4:34)
  4. Steel Dragon - We All Die Young (4:01)
  5. Steel Dragon - Blood Pollution (4:00)
  6. Bon Jovi - Livin' on a Prayer (4:09)
  7. Steel Dragon - Stand Up (4:18)
  8. Ted Nugent - Stranglehold (8:24)
  9. Steel Dragon - Wasted Generation (2:54)
  10. KISS - Lick It Up (3:57)
  11. Steel Dragon - Long Live Rock and Roll (3:28)
  12. INXS - Devil Inside (5:14)
  13. The Verve Pipe - Colorful (4:25)
  14. Trevor Rabin - Gotta Have It (2:57)
Als echte Rock / Metal-fan kan ik deze muziek erg waarderen. Stand up and shout is een goed en sterk nummer

avatar van Germ
Germ (crew)
Goede soundtrack van een leuke film.
De nummers van de fictieve band Steel Dragon zijn best goed, wie zou hier achter zitten?

avatar van Von Helsing
Germ schreef:
Goede soundtrack van een leuke film.

Leden van Steelheart, Slaughter en Jeff Scott Soto.

avatar van Edwynn
En Zakk Wylde zat ook in de film maar of hij ook wat inspeelde weet ik niet. Ook is er een kleine rol voor Myles Kennedy. Ik weet niet of die bijdrage ook op deze soundtrack staat. In de film neemt hij Stand Up over van de weglopende Wahlberg.
De show wordt in ieder geval wat mij betreft gestolen door Mike Matijevic van Steelheart. Hij is de stem van de protagonist. We All Die Young is een Steelheart nummer en stond op hun Wait album uit 96.

avatar van muziek-fan
Mooie album. Inderdaad ook een mooie film en goede nummers van steel dragon. Daarvoor een 4*

avatar van Bijdevaate11
Vandaag weer eens herzien, lekkere muziek van de (fictieve) band Steel Dragon. Voor de mensen die echt opgelet hebben, de zanger die het overneemt op het einde van de film van Izzy (Mark Wahlberg) is Miles Kennedy:) niet onbekend van Alter Bridge en zijn recente albums met Slash.