Just-Ice - The Desolate One (1989)

Label: Fresh

1. The Desolate One (5:07)
  2. ...And Justice for All (4:14)
  3. Hardhead (4:34)
  4. Welfare Recipients (4:39)
  5. Na Touch da Just (3:04)
  6. It's Time I Release (4:32)
  7. In the Jungle (3:47)
  8. Hijack (4:30)
  9. Ram Dance Hall Session (4:37)
EPMD
het 3de classic album van Just-Ice... ook weer geweldige nummers net zoals bij de vorige twee albums... ik ga ze alledrie toevoegen aan m'n collectie...

avatar van P Jay
Vind dit geen classic album. De beats van KRS zijn simpel maar effectief maar hebben een erg sterke MC nodig die het nummer écht draagt. Just-Ice heeft een scherpe rauwe stem en agressieve delivery maar zijn stem noch zijn flow spreken me écht aan. Ik vind het soms zelfs wat saai. Hoewel het album zeker ook zijn sterke momenten heeft. Misschien groeit het nog. De dancehall-sfeer op sommige nummers vind ik wel tof. Voorlopig een vrij grijs album.

EPMD
Bij nader inzien niet zo goed als z'n eerste twee..