Just-Ice - Gun Talk (1993)

1 stem

Label: Savage

1. Gangster Style Rap (3:13)
  2. Girls N' Guns (4:34)
  3. It's a Just-Ice Thing (3:33)
  4. Freestyle (5:49)
  5. Give Mi Pas (3:53)
  6. Bring 'em Back Alive (4:14)
  7. That the Way I Feel (5:00)
  8. Stay the Hell Away from Me (4:00)
  9. Informer Fi Dead (5:32)
  10. On the Loose (5:10)
avatar van Reint
Aardige plaat van veteraan Just-Ice. Het zijn ondertussen de jaren 90, en de singsong-rapper probeert zich verhouden tot de hardcore-sound van Kool G Rap & DJ Polo, NWA en Ice Cube. Dit betekent dat Just-Ice - dan wel met of zonder delay op zijn stem - het grootste deel van de tijd agressief over snelle beukende beats. De beats zitten individueel wel aardig in elkaar - best originele keuzes in sound - maar al met al onderscheidt het zich allemaal niet van elkaar. En Just-Ice is niet bepaald een interessante rapper, los van zijn stemgeluid heeft ie weinig unieks te vertellen.

Give Mi Pas, een meer dub/raggamaffin-achtige track is wel feest. En On the Loose, Bring Em Back Alive en opener Gangster Style Rap zijn wel goeie uptempo tracks. That the Way I Feel en Stay The Hell Away zijn wat trager en groovier en dat past meer bij Just-Ice.