Kadanz - Donkerblauw (1983)

Label: CNR

1. Zo Jong (2:52)
  2. Als Toen (3:48)
  3. Wat Jij Me Gaf (3:28)
  4. Failliet Gaan We Toch (3:52)
  5. Ik Stop (4:26)
  6. Intimiteit (3:00)
  7. Het Gaat Steeds Beter (Maar Schenk Nog Eens In!) (2:46)
  8. In het Donker (Zien Ze Je Niet) (3:18)
  9. Jou Versieren (4:00)
  10. De Code van het Verlangen (3:48)
  11. Hete Nacht in Rome (3:07)
Marcel²
De nummers In Het Donker en Intimiteit zijn erg mooi, de rest kan ik me niet goed herinneren. Ik zal morgen de lp eens gaan zoeken ben wel benieuwt eigenlijk.

avatar van Nicolage Rico
Ik ken eigenlijk alleen "Intimiteit" en "In het Donker". Beide fantastische liedjes. Voor mij was/is dit minstens net zo een goede band als Doe Maar en het Goede Doel. "Dagen Dat Ik Je Vergeet" en "De Wind" (die hier dus niet opstaan) zijn ook schitterend.

Ondergewaardeerde Nederpopband met enkele klassieke popsingles. In Het Donker en Intimiteit waren bescheiden hitjes, met zachte synths bovendien typerend voor het geluid van vele jaren '80 bands die het Nederlandse traject kozen.
Manco is de wel heel erg keurige leadzang.

Ik ken het album niet,maar '' in het donker'' en '' intimiteit'' zijn zijn goede nummers,helaas werden dit maar kleine hitjes.

De hier eerder genoemde singles had ik al, maar ik heb ook deze LP op de rommelmarkt gekocht vooral omdat ik weer eens Zo Jong wilde horen. Dat nummer kwam ook ooit wel eens op TV destijds. Verder vind ik alleen Als Toen wel opvallend, vanwege de treffende tekst over een slecht lopende relatie.

avatar van WesleyX16
Misschien vind ik dit wel het beste Nederlandstalige album aller tijden.

Ik heb dit album op zo'n muziek cassette. Gelukkig ben ik in staat geweest om het op de pc te rippen. Want daar staat al mijn muziek tegenwoordig op. CD's koop ik nog steeds. Maar draaien?! Niet vaak eigenlijk....

Ik was destijds behoorlijk op die Nederlandstalige band georiënteerd. Van waarom moet alles eigenlijk in het Engels. Dit album vond ik een bewijs dat je in moerstaal ook iets kon neerzetten.

De tekst van Als Toen vind ik ook een mooie tekst. Maar Intimiteit vind ik nog pakkender. Iets waar wij allemaal naar verlangen.... Denk ik...

avatar van rkdev
Is "In het Donker (Zien Ze Je Niet)" muzikaal gebaseerd op Last Resort van Eagles ?

avatar van vigil
Zeer fijne zanger die Frans Bakker, zeer fijn album ook. Enkel Jou Versieren vind ik wat minder. Ik heb via een Facebook groep contact gekregen met de toenmalig manager van Kadanz en hij heeft mij geholpen aan alles wat de groep heeft uitgebracht plus wat live werk wat niet eerder is uitgegeven.

En daar ben ik best blij mee, ik had al twee albums van de groep (waaronder het zeer matige Sta Op, maar die is ook zonder Bakker) maar compleet is wel zo fijn.

avatar van Maaikemarlies
Vigil, dat is echt te gek! Ik heb alleen nog mijn cassttebandjes en geen manier meer om ze af te spelen ik hoorde laatst op 192 tv een liedje en zou dolgraag de albums nog eens helemaal willen luisteren...

Spotify?