Lighthouse Family - Postcards from Heaven (1997)

Pop / Soul
Label: Wildcard

1. Raincloud (4:33)
  2. Once in a Blue Moon (3:54)
  3. Question of Faith (4:32)
  4. Let It All Change (5:14)
  5. Sun in the Night (5:21)
  6. High (5:10)
  7. Lost in Space (5:22)
  8. Lifted * (4:33)
  9. When I Was Younger (4:16)
  10. Restless (4:37)
  11. Postcard from Heaven (4:20)
  12. High [Itaal Shur's Beautiful Urban Mix] * (6:40)
  13. High [Inner City Mix] * (6:42)
  14. Raincloud [Basement Boys Style 12" Mix] * (8:05)
  15. Raincloud [D'Influence Mix] * (5:26)
  16. Lifted [Linslee 7" Mix] * (4:01)
  17. Ocean Drive [Linslee R&B Mix] * (4:01)
avatar van titan
1,5
titan (crew)
Bloedeloze en risicoloze Skyradiomuzak. 1,5*

avatar van seanpuffy
wel een goede album

dit is een goede cd om even te gaan rusten of als je het gewoon niet meer ziet zitten.
mooi gezongen ook

een verdiende 4.5 (had het nooit gedacht dat dit zo goed ging zijn)

high is en blijft beste song van dit album

stem doet me beetje aan seal denken al is seal wel tientallen keer beter

|Joël|
Wat een belachelijk lelijke cover staat hier op Musicmeter, dat die is goed gekeurd snap ik niet.
In het echt ziet de hoes er veel mooier uit, ik vind dit een erg mooi album. Tunde Baiyewu heeft een hele mooie stem. Let It All Change en Raincloud vind ik de mooiste nummers.

avatar van musicfriek
|Joël| schreef:

Zo beter?

|Joël|
musicfriek schreef:

Zo beter?
Dat ziet er al beter uit

Normaliter luister ik niet naar dit soort muziek, maar het is wel heerlijk om mee te onstpannen. Prachtige vocals met een ontspannen melodie. Gewoon leuk om op te zetten in huis.

dVTB
Ik ben redelijk verbijsterd om te lezen dat Ocean Drive gemiddeld een 3,8 krijgt, terwijl dit album op een 3,1 bungelt. "Postcards From Heaven" is toch echt het beste album van de Lighthouse Family. Het bevat ook de singles waarmee de groep bij het grote publiek doorbrak: Raincloud en vooral High. Beste nummer is "Lost In Space" waar een compleet nieuwe singleversie van werd gemaakt, die nogal afwijkt van de albumversie.

avatar van FunkStar
Op deze CD het prachtige High, alleen jammer genoeg te vaak gehoord via SkyRadio!

De andere single Question of Faith vind ik ook een fijn nummertje!

avatar van Von Helsing
1,5
Ooit deze plaat gekocht en waarschijnlijk in een black out want wat een pulp en inmiddels in de prullenbak gedumpt.

avatar van Shelter
1,0
Hier (Indonesie) is deze groep enorm populair, echt je hoort ze dagelijks op de radio. Iedereen vindt ze geweldig enz enz
Dus ik heb het geprobeerd, met verschillende albums verschillende momenten. Mijn conclusie: ronduit saai met een zanger die weliswaar een geheel eigen stemgeluid heeft maar zo verschrikkelijk monotoon klinkt dat het pijn doet aan mijn oren. Instrumentaal ook niet bijzonder.
1 *

avatar van Stekelnootje
Was hier een paar jaar op uitgekeken maar inmiddels toch weer een paar keer gedraaid en van genoten. Het is wel zoals de meningen voor mij ook al aangaven een beetje sky-radio muziek, het is niet allemaal even vernieuwend en heeft de neiging saai te worden. Absoluut waar en niet te vaak draaien dus. Maar er wordt bijzonder knap gezongen, de melodietjes zijn pakkend en de kwaliteit van de nummers is vrij constant. Er zit wat mij betreft geen bagger tussen. Gelukkig mis ik op mijn exemplaar de "extra'tjes" in de vorm van diverse mixen, da's aan mij niet besteed.

Leuke muziek om in de auto te draaien.

avatar van DjFrankie
Beter als het debuut, staan betere nummers op maar nog steeds beter als achtergrond muziek. Raincloud en High zijn de prijsnummers.

avatar van pureshores
dit album is leuk voor in de late uurtjes maar deze groep is uiteraard een prooi voor remixers en in de late 90's kwamen hun singles in vele clubmixen ook voorbij razen.
Raincloud is een briljant popnummer met een leuke drive.
Zelf vind ik Question of faith een leuke single die wat minder aandacht heeft gehad dan High wat totaal kapotgedraaid is natuurlijk.
De zanger van Lighthouse Family is tegenwoordig solo bezig en toert ook weer