No-Man - All the Blue Changes (2006)

Alternatieve titel: An Anthology 1988-2003

Label: Hidden Art

1. Pink Moon (3:03)
  2. Colours (4:09)
  3. Days in the Trees [Previously Unissued Mix] (7:11)
  4. Reich (2:34)
  5. Walker (Previously Unissued) (3:24)
  6. Back to the Burning Shed (2:47)
  7. Road (3:18)
  8. Housekeeping (5:32)
  9. Heaven Taste [Edit] (10:31)
  10. Watching over Me (4:43)
  11. Simple (7:04)
  12. Things Change (7:31)
  13. Pretty Genius (3:51)
  14. My Revenge on Seattle [Previously Unissued Single Mix] (4:46)
  15. Dry Cleaning Ray [Previously Unreleased Single Mix] (3:28)
  16. Sicknote (8:10)
  17. Caroline Skeletons (5:08)
  18. Something Falls (3:27)
  19. Only Rain (7:25)
  20. Returning Jesus (5:19)
  21. Chelsea Cap (5:23)
  22. Photographs in Black and White (10:03)
  23. The Break Up for Real [Drum Mix] (3:58)
  24. (Bluecoda) (2:36)
avatar van Rissan
Betreft een verzamelaar van nummers die voornamelijk op singles, EP's en vynil versies verschenen. Walker verscheen nog niet eerder en is afkomstig van de Loveblow & Lovecries sessies. The Break up for Real en (bluecoda) zijn afkomstig van de vynil versie van Together We're Strangers.

All the Blue Changes kan worden gezien als een vervolg op het album Lost Songs: Volume One uit 2001 dat nog altijd verkrijgbaar is via het Burning Shed label (www.burningshed.com/nomanshop.asp).

avatar van ChrisX
Zo je bent er snel bij .. Leuk om te merken dat er dus nog wel meer no-man liefhebbers zijn. Dit belooft overigens een erg leuke verzamelaar te worden. We krijgen niet alleen een flink aantal tracks die moeilijk te vinden zijn maar daarnaast ook nog eens een mooi overzicht van hoe no-man wel niet geklonken heeft door de jaren heen.

Persoonlijk vind ik no-man de laatste paar jaren een stuk interessanter dan Porcupine Tree omdat ik van de laatste vind dat ze toch wel wat voorspelbaarder worden en je bij no-man eigenlijk per album nooit weet hoe het uit gaat pakken. Wat dat betreft zet zo'n beetje elk nieuw album je weer op het verkeerde been.

avatar van Rissan
Helemaal gelijk. Sinds Lightbulb Sun klinkt Porcupine Tree voorspelbaar. Heb trouwens de discograpfie direct wat aangevuld met andere interessante releases, die alle nog via de No-Man webshop verkrijgbaar zijn.

Op de website wordt trouwens al gemeld dat een nieuw album niet eerder dan in 2007 zal uitkomen.

Rissan schreef:
Helemaal gelijk. Sinds Lightbulb Sun klinkt Porcupine Tree voorspelbaar. Heb trouwens de discografie direct wat aangevuld met andere interessante releases, die alle nog via de No-Man webshop verkrijgbaar zijn.

avatar van dynamo d
ChrisX schreef:

Misschien is Porcupine Tree wat meer voorspelbaar geworden, maar briljante muziek behoeft wat mij betreft ook geen verandering. Deadwing en In Absentia vind ik magnifiek mooi.
Van de andere Steven Wilson-projecten ken/heb ik alleen I.E.M. Dat vind ik niet zo geslaagd.
Zojuist heb ik All the Blue Changes besteld. Ben erg benieuwd naar No-Man, want muziek van deze band ken ik nog niet zo. Gelet op de goede kritieken ben ik echter zeer hoopvol.

avatar van dynamo d
Mooi overzicht van No-Man. Porcupine Tree blijft echter toch mijn favoriete Steven Wilson-project, maar No-Man is zeker ook een goede band. Vooral de nog niet eerder uitgebrachte nummers op dit album zijn zeer de moeite waard zoals 'The Break-Up for Real (Drum Mix)', 'Walker' en 'My Revenge on Seattle'. Een juweeltje vind ik ook 'Housekeeping', maar dit stond al op het album 'Loveblows & Lovecries' uit 1994.

Nightporter
Prachtige verzamelaar. Vreemd genoeg staat het titel nummer (en naar mijn bescheiden mening het mooiste nummer) 'all the blue changes' niet op deze verzamelaar ! Only rain is ook adembenemend mooi !