Maria Mena - Another Phase (2002)

Noorwegen
Label: Columbia

1. Free (4:00)
  2. Blame It on Me (3:26)
  3. My Lullaby (2:45)
  4. Sleep to Dream (3:38)
  5. Monday Morning (4:05)
  6. Pale People (4:38)
  7. They Smoke a Lot (1:45)
  8. Crowded Train (3:50)
  9. Bye Bye (3:52)
  10. Ugly (3:36)
  11. Those Who Caved In (3:55)
  12. Better Than Nothing (3:40)
Electro_
Het debuut-album van Maria Mena voordat ze 'internationaal bekend werd'. Maar één klein hitje gehad, You're The Only One. Misschien dat haar nieuwe single wel scoort.
Eigenlijk vind ik haar muziek nog niet zo heel erg. Ze heeft een origineel stemgeluid en goeie teksten. Die vlechtjes op deze hoes hadden van mij trouwens niet gehoeven.

Mooie cd. Ze heeft totaal geen moeite om haar gevoelens zo te uiten blijkbaar. Waar staat dat liedje van 'Just Hold Me' op?

avatar van jowietje
Op het nieuwste album.

avatar van blueritmo
zelf vind ik het album niet echt super. je kan wel horen dat ze steeds beter is geworden in liedjes schrijven.

avatar van Lovekellycl
1,5
Inderdaad, haar zwakste album van de 4. Free en Blame it on me vind ik goed, maar die staan dan weer op haar al volgende album, wat mij toch maar vreemd lijkt? Bye bye en Monday morning zijn voor de rest de enige liedjes die mij kunnen raken.

Maria's puurste album. Niet het best gepolijste, of het meest toegankelijke, maar wel met de meeste emotie. Van wat meer uptempo liedjes als Free en Blame It on Me tot het pakkende My Lullaby en het rillingopwekkende Better Than Nothing.

Alles aan dit album weerspiegelt dat het haar eerste poging is, en dat vertaalt zich naar een uniek album dat met geen ander album (van welke andere artiest dan ook) te vergelijken is.

Luistert lekker weg. Wel momenteel nog haar minste cd.