Scaramanga - Seven Eyes Seven Horns (1999)

Label: Sun Large

1. Sun Large Promo (5:14)
  2. Shallah Magnetic (2:02)
  3. Cash Flow (2:41)
  4. Sugar 99 (3:06)
  5. Alphabetic Hammer (3:46)
  6. Seven Eyes Seven Horns (4:30)

met Scholarwise

7. Holdin' New Cards (3:52)

8. Death Letter (3:35)

met Scholarwise

9. Strip Club Bait (4:30)
  10. Special EFX (4:50)

met Godfather Don

11. Death Letter [Remix] (2:44)

12. Mind I C Mine (3:08)
raffael77
Ook wel bekend met de naam Sir Menelik

avatar van Rhythm & Poetry
Scaramanga - de rapper die je ook kunt kennen als Sir Menelik - is een mc die het met name van zijn lyrics moet hebben. Deze zijn dan ook van een goed niveau. Helaas heb ik met zijn stem en flow erg weinig, zijn de beats wat achterhaald - ook voor 1999 - en staat het geheel me niet echt aan. De beats stralen op een te beperkte manier oldskool uit en het is te weinig vermakelijk. Eén uur van deze muziek is gewoon een half uur te veel, want ik mis ook nog eens de nodige tempo. Nee ik word hier niet enthousiast van.

Toch staat er met Holdin' New Cards een dope track op.

avatar van principal2000
Dit album kan ik wel waarderen. Rauwe underground hiphop die recht voor je raap is. Jammer dat ik deze toendertijd genegeerd heb. Had hem waarschijnlijk anders al in mijn bezit. Sommige beats zijn iets te kaal, maar overall vind ik dit een prima album voor als ik zin heb in rauwe, goede hiphop. Was dit album nu voor of na zijn samenwerking (en latere onenigheid) met Kool Keith?

avatar van Harco
Erna, lijkt mij, aangezien Dr. Octagonecologyst uit '96 stamt.

avatar van principal2000
Harco schreef:
Erna, lijkt mij, aangezien Dr. Octagonecologyst uit '96 stamt.

Maar is dit ook nadat Kool Keith hem gedisst had (zoals hij al zijn ex-samenwerkers disst)?

avatar van Harco
Ik heb even wat rond gekeken, en vond dit op Philaflava:

He stole the beat for "Strip Club Bait" from Kutmasta Kurt off of a tape. That's why it sounds shitty and he went with the concept of it being on the phone (and added the phone noises). It's the only song on the album he "produced" in the credits. Kurt still used the beat for "Magnum Be I" on the Masters of Illusion album, though.

YouTube - Masters Of Illusion - Magnum Be I

YouTube - Scaramanga - Strip Club Bait

Ik kan echter niet vinden of de ruzie daardoor is ontstaan, maar dat lijkt me wel. Overigens een erg leuk forum, dat Philaflava. Staan erg veel leuke dingen en weetjes op.

avatar van FlyLo
1,5
Zwak album. De producties zijn veel te kaal en simplistisch, Scaramanga mist domweg talent om dit te compenseren.

Saragis
Vind het echt een top-plaat. Ik heb wel een hele andere versie maar die vind ik hier niet terug, mijn heeft 16 tracks en bv Strip Club Bait staat er niet op. Misschien een re-issue?

Die Death Letter Remix vind ik gruwelijk, wat zijn er toch mooie beats gemaakt met dat sample.
Verder zijn voor mij de titel-track en 7XL & S.I.R. toppers op deze plaat, maar die laatste komen dus niet voor op musicmeter.

avatar van Molemen25!
Helemaal schraal gedraaid in 99. En pompt nog steeds door de speakers 19 jaar na dato...instant classic.