The Sore Losers - Roslyn (2014)

Belgiƫ
Label: Excelsior

1. Tripper (2:58)
  2. Working Overtime (2:54)
  3. Girl's Gonna Break It (3:20)
  4. Gold in Them Hills (5:08)
  5. Shakey Painters (5:11)
  6. Reasons (2:20)
  7. Don't Know Nothing (3:01)
  8. Us, Uniform (4:03)
  9. Drop Your Disguise (4:05)
  10. Blue Shoes (4:07)
  11. All My Friends (5:57)
Mooi album, invloeden van White Stripes hoor je terug.
Niet storend, wel prettig.

avatar van spoiler
Vandaag binnen gekregen via de Excelsior supporters. De vorige plaat was erg goed en deze gaat vanavond dus op gezet worden.

avatar van spoiler
Deze CD heeft wat meer draaibeurten nodig om een oordeel te geven dan hun vorige plaatje.
Wederom een lekker wegrockende plaat. Beetje rauwer dan de vorige.
Voolopig een 3,5.

avatar van corn1holio1
Gisteren veel nummers van deze plaat gehoord op Studio Brussel, klonk echt supergoed. Ik ben in elk geval erg benieuwd!
Ik weet nog niet wat ik van de hoes moet vinden... Opvallen doet ze in elk geval. Nog even afwachten tot ik ze in mijn handen heb.

avatar van Boris1
Zo dan
Gold in them Hills, zo hoor je ze toch weinig meer. Wat een uberfantastisch nummer is dat dan...

avatar van eightynine
De opener mag er anders ook wel wezen. Gekke Belgen, ieder jaar zulke albums eruit persen.

avatar van Bartjeking
Heel erg goed album dit, kreeg hem ook van Excelsior in de bus en heb hem al de hele week in de auto gedraaid. Heerlijke gitaargruis zoals ome Neil en Crazy Horse het ook graag maken. Goed bezig die zuiderburen!

avatar van rafke pafke
Dijk van een plaat weeral. Hun debuut was al erg lekker maar daar gaan ze nu los over.

De plaat is gezegend met een heerlijke sound en een zwak nummer staat er eigenlijk niet op. Maar Working Overtime, Gold In Them Hills, Shakey Painters en Us, Uniform zijn echt wel op en top klassenummers.

Heerlijk ook hoe gitarist Cedric nu eindelijk echt zijn eigen geluid lijkt gevonden te hebben. Het hele album is doorspekt met geweldig klinkende gitaarpartijen. Jan Straetemans is ook sterk gegroeid in zijn rol als frontman.

Ik kon er helaas bij de voorstelling van Roslyn niet bij zijn. Maar de recensies zeggen genoeg. De Losers gaan de komende zomer de podia in vuur en vlam zetten!

avatar van Germ
Germ (crew)
Top plaat!

avatar van corn1holio1
Ja die klinkt erg lekker. Voorlopig vallen tripper en Gold in Them Hills op, heel goeie nummers.

Ik kan Bartjeking wel volgen als hij het gitaargeluid met Neil Young vergelijkt, en dat is natuurlijk een compliment!

avatar van hallo!
Echt zo'n album waarbij je het adjectief lekker kunt gebruiken. Vooral de ruigere nummers, met name Gold in Them Hills en Shakey Painters, vind ik steengoed.

Na wat meer luisterbeurten een halfje erbij en nu dus een 4,0
Wederom een zeer prettig schijfje van onze zuiderburen.

Eerste 3 nummers alleen al zijn aankoop van cd waard,een ware hattrick!

avatar van popstranger
Deze is alweer een heel stuk beter dan hun eerste waar ook al veel potentie in zat. Hier worden perfecte rocksongs neergezet met toch wel een extra vermelding voor de killer gitaarriffs die hier in het rond worden gestrooid.

avatar van topihere
11 oktober live in Merleyn (Nijmegen) gezien, top avond verzorgd door een top band! Live nog vele malen beter dan op CD.

avatar van Sjaakspeare
Tsjonge, wat een muziekjaar bij onze zuiderburen. Deze plaat, die van Intergalactic Lovers, het binnenknallende debuut van Psycho 44, de fenomenale zelfheruitvinding van Wallace Vanborn en dan ook nog een paar ijzersterke nummers van Arsenal en livesensatie Oscar & The Wolf.