Tango & Beatles (2012)

Alternatieve titel: The Electrotango Songbook of the Fab Four

1 stem

Pop / Folk
Label: Music Brokers

1. Tango Tripping Project - Michelle (3:02)

met Ituana

2. Le Griser - Dear Prudence (4:28)

met Dew

3. Meloscience Corp. - Come Together (4:39)
  4. Corcovado Frequency - Oh! Darling (3:26)
  5. Eve St. Jones - Something (3:11)
  6. DJ Style - Girl (3:52)

met Kss

7. Quadra & Benjamin - Strawberry Fields Forever (3:27)
  8. Supertangox - Eleanor Rigby (3:08)

met Ituana

9. Bossatango Lounge Club - Free as a Bird (4:32)
  10. Freedom Dub - Don't Let Me Down (3:35)

met Eduardo

11. Scubba - I Want You (She'S So Heavy) (5:45)

met Mandy

12. Bossardo & Ecko - While My Guitar Gently Weeps (5:16)
0,5
Het tango-aandeel bestaat alleen uit de aanwezigheid van een bandoneon in een electro-kabbelmuziekje. Nogal slapjes allemaal. De warm doorbloedde ziel van de tango zit er niet in. Of heet dat lounge. Bij de mastering is de boel dynamisch platgeslagen. Ik zie eigenlijk geen toepassing voor deze cd, behalve in een saaie winkel of in de lift of zo. Waar je dan zo gauw mogelijk uit wil.

Waarschijnlijk is het de bedoeling dat mensen de melodie kennen (want Beatles) en dan de rest wel goed vinden.

Ben je echte tango gewoon, dan hier ver uit de buurt blijven. Wil je echte tango horen, ga dan eens op zoek naar Osvaldo (Pedro) Pugliese en Ástor Piazzolla en Carlos Gardel.