Julia van der Toorn - Julia van der Toorn (2014)

Label: 8ball

1. Oops!... I Did It Again (2:55)
  2. Butterfly (5:02)
  3. Hey Ya (3:33)
  4. Killer Bee (2:58)
  5. Empire State of Mind (3:54)
  6. All of Me (4:34)
  7. Waiting All Night (3:08)
  8. Man Down (3:57)
  9. Video (4:16)
  10. Wrecking Ball (3:37)
  11. Closer (4:32)
  12. Age (2:42)
  13. Empire State of Mind [Acoustic] (4:11)
  14. Waiting All Night [Acoustic] (3:24)
avatar van Emile93
1,5
Goh! Nu al een album? En dat terwijl de winnares van vorig jaar (Leona Phillipo) nog steeds geen album heeft uitgebracht!

avatar van Arrie

avatar van Kos
Kos
Lijken mij koffers ja.

avatar van Emile93
1,5
Arrie schreef:
Zijn het niet gewoon de covers die ze in The Voice of Holland heeft gezongen?

NIet allemaal maar wel een aantal ja!

avatar van SunnyOne
Arrie schreef:
Zijn het niet gewoon de covers die ze in The Voice of Holland heeft gezongen?

Alleen Wrecking Ball is door haarzelf geschreven volgens mij. Daarvoor gecoverd door o.a. Bruce Springsteen, Emmylou Harris, Joe Walsh en Miley Cyrus.

avatar van Chameleon Day
Het ijzer smeden als het heet is. Er moet geld verdiend worden. Ik hoop dat ze op een volgend album de ruimte krijgt haar eigen ding te doen. Want ze heeft het wel in haar mars, denk ik.

avatar van Lura
Natuurlijk heeft ze het in haar mars, Chameleon day. De wijze waarop ze covers geheel naar haar hand zet belooft dat ze ook in staat is om geheel eigen composities te maken.
@Emile93. Met alle respect voor Leona, maar Julia van der Toorn is van een ander niveau.
Geloof me, we gaan nog een hoop van haar horen, vergeet bovendien niet dat ze pas 18 is!

avatar van party
Ik hebt een schijt hekel aan talentenjacht zangers en zangeressen, maar Julia Van der Toorn kan er wel mee door. Deze zangeres is zo getalenteerd en ze is pas 18. Het album klinkt heel netjes. Ik vind het wel jammer dat het bijna allemaal covers zijn en dat het soms te eentonig wordt. Een 3.5.

avatar van Mitsiooh
Prima zet van haar (en management) om zo snel "eventjes" een cover album te droppen. Ze ligt nog vers in het geheugen en staat vooral bekend om haar verdomd goed gecompenseerde covers die vaak het origineel overtreffen. Zo'n cover-album is relatief snel gemaakt en zal haar in de spotlights houden, zodat ze ondertussen op haar gemak eigen nummers kan schrijven om die later uit te brengen.
Ik vind 't een slimme zet en dit meisje kan ook echt wat. De manier waarop ze die nummers naar haar eigen hand toezet, prachtig!

Het is duidelijk een talent met potentie maar laat ze eerst maar iets ouder worden misschien dat ze dan alles uit haar stem kan halen. Op dit moment is die vrij monotoon. Tot op heden hebben alleen Pearl Jozefzoon en Sandra van Nieuwland echt indruk op mij gemaakt. Zij is een kanshebber alleen nu nog niet. Verder een keurig verzorgd album maar niet spannend.