Joe Lynn Turner - Rescue You (1985)

Label: Elektra

7. Get Tough (4:33)
  8. Eyes of Love (3:49)
  9. On the Run (3:54)
  10. Soul Searcher (4:08)
  11. The Race Is On (3:23)
avatar van bauer
Leuke AOR muziek. Nummers die eruit springen zijn Losing you, Feel the fire en The race is on. Deze lp werd uitgebracht na Rainbow's Bent out of shape, maar het niveau van dat album haalt deze bij lange na niet. De drummer hier is Chuck Burgi, ook bekend van Rainbow. Nog iets opvallends; een keyboard-loopje in Eyes of love doet denken aan Land of confusion van Genesis van een jaar later, maar dat zal wel toeval zijn.

avatar van BlauweVla
Theatraal album met veel synthesizer zoals dat alleen toen kon blijkbaar, ik hou er wel van. Een mooi geluid met de gitaar aan de ene kant en de toetsen dus niet minder belangrijk. Pakkende nummers, maar helaas absoluut niet zo bekend als bijvoorbeeld die van Toto...

avatar van gigage
Ik denk dat Joe Lynn even geen zin had om een ego-gitarist in dienst te nemen na de jaren bij Rainbow en dat vind ik wel jammer. Het songmateriaal schiet wat tekort maar hij mag natuurlijk helemaal los gaan op zijn eigen solo album en dat laat hij dan ook niet na. Sterk (wat heet, heel sterk) gezongen plaat met veel 80's toetsen in allerlei vormen eronder. Voor de liefhebber.

avatar van MetalMike
Vind het nog steeds een heel aardige plaat hoor, heel glad hier en daar, maar goeie god wat kan de man zingen zeg.
Ik kan me ook herinneren dat ik ooit een andere versie van de plaat op de pc had, misschien een demo(!?) of bestaat er een andere uitgave!? Ik weet zeker dat ik ooit een andere versie van "Rescue You" of "Soul Searcher" heb gehoord, of het was misschien "The Race Is On", ik het niet meer precies... beetje rauwer en een ander tempo. Het Internet maakt me ook niet echt wijzer helaas.

avatar van gigage
Dat zal live in Boston '85 zijn geweest, denk ik.
Staat ook op de streamingsdiensten.

Ik dacht dat de titel track hier in NL de single was maar dat kan ik ook niet terugvinden.

avatar van MetalMike
Nee, was geen live plaat, het was wel degelijk studio. Maar ik geef het niet op, thanks voor het meedenken sowiewso ! Of is het live in de studio?

avatar van gigage
Er is weinig publiek haha

avatar van MetalMike
Aaah okay, misschhien is dat het dan. Ik zal nog eens checken.

avatar van Faalhaas
MetalMike schreef:
Aaah okay, misschhien is dat het dan. Ik zal nog eens checken.

En?

avatar van MetalMike
Ben helemaal niet meer hier mee bezig geweest, heb ook een aantal maanden geen muziek geluisterd door omstandigheden (kon geen prikkels verdragen), pas de laatste 2 maanden weer langzaam aan weer aan het oppakken. Ik zal later nog eens checken...

avatar van Faalhaas
MetalMike schreef:

Ok begrijpelijk. Wens je veel sterkte. Heb er zelf ook last van gehad.

avatar van MetalMike
Thanks man, rare gewaarwording...

Maar goed, net getest, maar dat is het niet. Best okay opnames trouwens, het nummer "Them Changes" is verdomde lekker!

Voor degene die niet wist, al greenwood(ex foreigner) speelt ook een deuntje mee op rescue me album