Modeselektor - Hello Mom! (2005)

Duitsland
Electronic
Label: BPitch Control

1. Die Clubnummer (4:34)
  2. Tetrispack (4:16)
  3. The Rapanthem (4:30)
  4. Kill Bill (Vol. 4) (5:13)
  5. Ziq Zaq (5:27)
  6. Vote Or Die (5:14)
  7. Earth [UPS Edit] (3:51)
  8. In Loving Memory (5:49)
  9. Hasir (4:51)

met Paul St. Hilaire

14. Silikon (3:47)

met Sasha

Electro_
Leuk album. Dancing Box springt er wel het meest uit, maar nummers als Ziq Zaq en Fake Emotion gaan er bij mij ook best in. Voorlopig nog 3,5* maar aangezien ik hem net heb kan het nog makkelijk hoger worden.

heerlijk album! Prachtige tracks met elk een eigen karakter en geluid. Er staan enkele supervette clubtracks op (kill bill, dancingbox), maar het merendeel gaat de kalmere kant uit. Experimenteel, knisperend, vernieuwend en opwindend. De beste track volgens mij is misschien wel 'Hasir', geen enkele track valt tegen.

4,5/5

Elfish schreef:
Experimenteel, knisperend, vernieuwend en opwindend.

Knisperend en opwindend? Mwah. Experimenteel en vernieuwd? Nee! Dit heeft niks met experimentele muziek te maken. Als een nummer niet dansbaar is, betekent dat niet gelijk dat het vernieuwd of experimenteel is.

experimenteel en vernieuwend: zelden dezelfde mix van klanken gehoord als bij modeselektor, ze hebben ongetwijfeld een uniek geluid. Volgens mij kun je geen enkele plaat noemen die nog maar ongeveer klinkt zoals dit.

Electro_ schreef:

klopt, maar houdt hier geen steek.

Elfish schreef:

Agoria - Blossom
AIR - 10,000 Hz Legend
Chris Clark - Clarence Park
OmR - Side Effects

.. Om er zo even een paar te noemen.

hmm ben ik niet met je eens electro (daar is mum immers voor), maar ik vind modeselektor echt een heel eigen geluid binnen de minimaltech hebben. het klinkt inderdaad zeer vernieuwend elfish, maar dan wel in de zin dat het op een frisse wijze een draai geeft aan al het minimal gepruttel dat hedentendage hoogtij viert. house/breaks/techno worden goed door de mangelaar gehaald met een waanzinnig eindprodukt. het heeft een tijdje geduurd voor ik het album op waarde schatte. vond het eerst een overhype, maar sinds ik ze live heb gezien begin ik ook steeds meer mee te zweven met nummers als 'Vote or Die', 'Ziq Zaq' en 'I Love You'. en wat voor een dansvloerkrakers Kill Bill vol4 en Silikon zijn, dat moeten jullie zelf maar ervaren. bij mij ging in ieder geval het dak eraf toen ik ze voor het eerst hoorde op een lekkere PA (zonder dat ik uberhaubt wist dat het modeselektor was) en de rest van de 1000 man lustten er ook pap van!! rake shite dit album!

Rake shit zijn de goede woorden. Heerlijk die bliepjes, details etc. Dit maakt de muziek lekker druk en toch vrij rustig... Zeer apart. Met elk nummer kan ik tot nu toe wel wat. Dat is me tot nu toe met nog maar een andere dance/electronic-act overkomen... Dit kan nog wel eens lekker gaan stijgen. Ik verhoog naar 4,0*!

avatar van Pretbek
Ik besloot dit album uit te proberen op aanraden van een maat. Hij had in zijn Last.fm een hele boel nummers van Modeselektor.

Achteraf ben ik best wel verrast door de muziek. Ergens verwachte (hoopte) ik dat het goede muziek zou zijn. Het klinkt apart en behoorlijk wous, maar is toch behoorlijk creatief en zuiver. Geen gerommel en irritante deuntjes, die steeds opnieuw voorbij komen.