Theodore Shapiro - Fun with Dick & Jane (2006)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. Ameribank Robbery (2:27)
  2. Job Calls (1:05)
  3. Office Chaos (1:29)
  4. Black Jack (2:35)
  5. Main Title (2:35)
  6. 51st Floor (0:30)
  7. Jane Quits (0:33)
  8. Quad Slide (0:18)
  9. Race for the Job (1:34)
  10. I.N.S.! (1:30)
  11. Illegal Immigration (1:37)
  12. Sleeping Beauty (1:33)
  13. Got the Yard Back (1:35)
  14. The Insects Are All Around Us (2:22)

met Money Mark

15. Need a Good Wheelman (0:33)
  16. Escape from the Headshop (0:51)
  17. Bank Plan (1:45)
  18. Grand Cayman Bank (2:39)
  19. The Big Stall (1:21)
  20. Gun Pull (1:49)
  21. Starbucks Hit (1:01)
  22. 400 Million Dollars (1:53)
  23. End Credits (1:41)
Shapiro lijkt beinvloed door scores als Forces of Nature van John Powell (in de louncheklank en het strijkergebruik) en in sterkere mate David Holmes' Ocean's 11 (door de 'coole sound'). Maar hoewel hij vermakelijk begint, verliest hij zich door het Amerikaanse geluid oprecht te brengen in plaats van ermee te knipogen naar het fake-feelgood van de crescendo's, en de vele ideetjes die niet altijd een geheel vormen. Grappig om eens op te zetten, maar verder een aardig verwerpelijke score.

avatar van Bruce Almighty
Ik weet niet precies meer hoe de muziek gaat maar ik weet wel dat toen ik de film had opgezet ik de muziek heel leuk vond!

* * * * *

avatar van Bruce Almighty
Bruce Almighty schreef:

* * * * *

Ik heb de muziek nog eens gehoord maar die 5* wat ik gaf vind ik toch wel een beetje te hoog!

* * * * (net over 3.5*)

avatar van Dirigent
Mwah ....
Hier valt nog wel een Groei te behalen hoor.
Maar ondanks dat vind ik dit toch hele Leuke en vooral Vrolijke Muziek .

neo
score-freak schreef:

Ken die muziek van Powell niet ,maar ik hoorde overduidelijk ook andere invloeden.... De temp score bestond uit oa. Thomas Newman's Lemony Snicket, William Gross''s My Fellow American en Randy Newman's Seabiscuit. Vooral die eerste twee kon kon ik duidelijk herkennen.