Lizzy Borden - Love You to Pieces (1984)

Label: Metal Blade

1. Council for the Caldron (3:13)
  2. Psychopath (3:39)
  3. Save Me (4:05)
  4. Red Rum (3:53)
  5. Love You to Pieces (4:30)
  6. American Metal (5:54)
  7. Flesheater (4:53)
  8. Warfare (3:49)
  9. Godiva (2:29)
  10. Rod of Iron (4:31)
  11. Give 'Em the Axe * (2:55)
  12. Kiss of Death * (2:24)
  13. No Time to Lose * (2:37)
  14. Long Live Rock 'N Roll * (3:54)
MindRuler
Vaak wordt Lizzy Borden afgeschilderd als zijnde glam-metal. Toch zijn hun eerste 2 albums gewoon pure heavy metal. Nadien sijpelde die "glam" touch wel door in hun muziek.
Council For The Cauldron is een opener van jewelste: komt misschien traag op gang maar eens het tempo is ingezet, wordt dit een ware nekkenbreker!

avatar van Kef
Kef
Een klassieker van groot formaat!

avatar van Lau1986
Een erg leuke plaat van Lizzy Borden! Heerlijke heavy metal. Ik zou zeggen dat de glam eerder naar voren komt in de looks van de band. Muzikaal gezien is het inderdaad vooral heavy metal. Wel erg goede heavy metal!

avatar van Edwynn
En nooit van stijl veranderd. Vooral leuk voor liefhebbers van de oude W.A.S.P

En toch vind ik de Rod Of Iron op Metal Massacre beter dan de uiteindelijke albumversie.

avatar van Ebby
Zijn de laatste 4 nummers geen bonus ?

avatar van Kronos
Inderdaad. Even een correctie doorsturen dus.

avatar van Edwynn
Die vormen samen de Give Em The Axe EP.