Doe Maar - Het Complete Overzicht (1984)

Alternatieve titel: 5 jaar Doe Maar

6. Wat Ze Doet Ze (3:21)
  7. De Bom (2:40)
  8. Belle Héléne (2:47)
  9. Okee (3:03)
  10. Sinds 1 Dag of 2 (3:18)
  11. Doris Day (3:48)
  12. Macho (3:15)
  13. Anita (3:47)
Ik ontdekte dat deze verzamelaar er nog niet op stond...

Bij deze dus..

Nu zal er gezegd worden, ppfffffff alweer een verzamelaar? Maar in 1984 was dit de 1e en de enige.

Deze werd uitgebracht na het uiteenvallen, en bevatte de toen nog nieuwe nummers "wat ze doet ze" en dans met mij.

Dans met mij dateert echter uit de periode met Piet Dekker in de band, en werd destijds ten onrechte als nieuw nummer bestemeld. Wat ze doet ze echter was wel bestemd voor een eventueel nieuw album. Samen met Macho was dit nooit eerder op een album gezet. Dat gegeven maakte dit destijds een interessante verzamelaar.

Inmiddels zijn die nummers ook uitgebracht op de verzamelaars die volgden. Als eerste in 1999 op de verzamelaar *(weer van Arcade) Alles : Doe Maar - Alles (1999) alleen heet het nummer daar "wat ze doet"

Wat ze doet ze heb ik altijd een erg leuk Doe Maar nummer gevonden. Na de breuk ook nog op cd single uitgekomen, maar nooit wat gedaan..

Ook enigszins interessant is de single versie van Is dit alles dit iets ge-edit is tov album versie (intro is weg)

Voor de tijd een unieke verzamelaar. Het doet de naam (complete overzicht) natuurlijk geen eer aan, al staan de belangrijkste hitsingles er uit die periode wel op (al was Belle Helene dan weer geen single)

De hoes vind ik overigens wel erg mooi (mooie foto!!)

avatar van IntoMusic
Volgens mij in '84 wel een bijzonder extraatje op de verzamelaar: De Bom. Is destijds alleen als single uitgebracht. Overigens is de live-versie van De Bom in '82 (No Nukes Festival) echt geweldig en iets anders als de studioversie. Complete concert staat op YouTube.
Verder een lekkere verzamelaar met de bekendste hits, waar je natuurlijk niet alle hits op 1 schijf kan zetten. "Complete overzicht" is dus wat overdreven .

De titel hits klopt hier wel hoor. Want alle.singles behalve ik zou het willen doen, staan er op.

die versie van de bom is inderdaad interessant omdat ie toen nog in de maak was.. andere teksten en andere zanglijn. Ook doe maar net alsof is anders.