Frank Boeijen Groep - Twee (1982)

Label: Killroy

1. Zo Mooi (3:02)
  2. Liebling (4:05)
  3. De Sirenen (4:53)
  4. Michael (2:47)
  5. Sneeuwblind (5:45)
  6. Fantasie (3:54)
  7. Je Hoort Niet bij Ons (6:04)
  8. Koude Wind (4:34)
  9. Boze Tongen (4:47)
  10. In Mijn Bloed (2:42)
flebbie
Franks tweede band album. Het songmateriaal is niet allemaal even sterk. Sneeuwblind is wel een erg goed nummer.

Elvis Presley
Ik denk zijn minste album, wat mij betreft.

avatar van foxhusky
Ik denk zijn beste album, wat mij betreft.

Hier klinkt de groep nog puur, ongepolijst. Mooie teksten, nog goed te verstaan ook (dat werd later minder). Mijn favoriet is zeker 'Koude Wind'.

Bluenote
Wat hebben mensen toch altijd met de verstaanbaarheid van Frank Boeijen zijn nummers. Noem mij een nummer waar de tekst niet te verstaan is?

avatar van Madjack71
Mooi puur album van Frank Boeijen en de zijnen. Hier en daar nog die typische reggea achtige klinkende gitaar, die m.n Doe Maar zo groot heeft gemaakt en ook bij Toontje Lager zo nu en dan naar boven kwam. Maar Frank Boeijen Groep is vooral de Frank Boeijen Groep. Dat hoor je terug in Sneeuwblind en het mooie Koude Wind met een heerlijk basloopje. Zo Mooi was de single destijds. Liebling vind ik niet veel aan en ietwat een misser. De Sirenen en Michael zijn wel aardig en onderhoudend, maar dat zou hij later vaker en beter doen. Maatschappelijke teksten zijn er ook, zoals bij Je hoort niet bij ons...ook nu zeer actueel. Ook bij Boze Tongen hoor je de kwaliteit van een Nels Busch op bas, skon geluidje.
Muzikaal klinkt het al vrij volwassen en dit Twee is m.i een zeer aardig plaatje.
In Mijn Bloed is een sterke afsluiter.

vind ik zelf het minste album van frank toch staan er wel een paar goede nummers op

Nogmaals beluisterd toch staan er goede nummer op zoals fantasie, Boze tongen en liebling dus 0.5 omhoog!

ichiman38
minste Frank Boeijen groep album sommige nummers zijn wel goed zoals Fantasie en in mijn bloed

avatar van Ernie Ball
Minste? Ik vind hem juist heel mooi, het is hier allemaal nog wat rauwer en minder toetsen- en meer gitaargeorienteerd. Zo komt zijn, toen al, wat rauwe stem nog mooier uit.
Prima plaat hoor!

Ernie Ball schreef:
Prima plaat hoor!

Frank had toen net zijn stemoperatie achter de rug (dat hoor je) persoonlijk vind ik het iets minder klinken dan andere FBG albums

avatar van Ernie Ball
Ha, dat wist ik niet, leuke feitjes ben ik gek op!

Ernie Ball schreef:
Ha, dat wist ik niet, leuke feitjes ben ik gek op!
Heb je het boek het lied van verlangen wel eens gelezen? staan heel veel feitjes in!

avatar van RichardCorjanus
Dit vind ik toch een mindere plaat van de FBG.
De kwaliteit is minder maar de teksten vind ik wel beter als de eerste plaat.
Goeie nummers zijn toch wel: Koude wind, Boze Tongen en In Mijn Bloed.

avatar van Twinpeaks
Goede plaat van de FBG. Er zit ietwat meer lijn in dan het debuut.Boeijen is ook weer een stukje gegroeid als schrijver en geeft iets meer van zichzelf bloot.Koude Wind is een van zijn vroegste volwassen songs en ook Boze Tongen en In Mijn Bloed blijven vandaag de dag nog steeds overeind.4 sterren

avatar van lennon
Ik vind dit toch een aardig album van de heren.

Ja, het klinkt gedateerd. En je kan horen dat de band nog in ontwikkeling is, maar echt slecht is het niet.

Natuurlijk is de band hierna volwassener geworden, dus nu is het makkelijk vergelijken.

Ik vind dat de band altijd muziek op niveau heeft gemaakt, en wat mij betreft zit er geen slecht album tussen. Gedateerd maakt nog niet slecht.

Zo Mooi vind ik nog steeds een van de betere singles van Frank Boeijen Groep.

avatar van edje1969
De betere album moesten nog komen, maar Zo Mooi, Liebling en vooral Fantasie zijn de smaakmakers. Koude Wind en Boze Tongen geven ook al de potentie aan dat het niet anders kon dan Frank Boeijen moest uitgroeien tot een groots zanger/componist. En is het echt zo gedateerd? Dat heb ik eerder bij Toontje Lager, De Neus en Drukwerk. Het klinkt alleen nog niet zo "vol" door de eenvoudige productie.

avatar van harvesmoon
Muziek top, alleen vind ik de cover de minste van al zijn platen!

Ondanks toppers als Boze tongen en In mijn bloed geen heel sterke plaat en mijn minst favoriete, vooral bestand uit niemandalletjes als Fantasie en Micgael.
Toetsen klinken ook heel goedkoop.
Bleek gelukkig een dipje in het oevre